Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva måtte du betale for 2 stk på koed, kommer ikke inn på siden dems nå tydeligvis,

Merker jeg ikke synes det er noe morro å betale 4200,- kr som det koster på GS

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hva måtte du betale for 2 stk på koed, kommer ikke inn på siden dems nå tydeligvis,

Merker jeg ikke synes det er noe morro å betale 4200,- kr som det koster på GS

ta delenummeret og så bestiller du fra ebay..

Skrevet
Hva måtte du betale for 2 stk på koed, kommer ikke inn på siden dems nå tydeligvis,

Merker jeg ikke synes det er noe morro å betale 4200,- kr som det koster på GS

Jeg betalte 2000 på koed, dvs. 1000/stk...

Skrevet
Du trenger IKKE skrue av noen eksosmanifoul, det er faktisk god plass der. Det var faktisk overaskende god plass. Jeg så at det sto i Haynes at du må av med manifoul men det er tull. Byttet begge på min egen bil for et par måneder siden etter at de ikke gikk gjennom EU. Noen spesialpipe er heller ikke nødvendig, det jeg gjorde var å kappe en 24(?) mm fastnøkkel i to deler og brukte "stjerneenden". Men som jeg skrev så er forutsetningen for å gjøre jobben at du har tatt i verktøy og skrudd litt før, men det er svært enkelt. Ingen justeringer trengs i etterkant heller. Min gikk rett gjennom eu etterpå, jeg hadde en CO på 2,7 før bytte og 0,0 etter. Men istede for å kikke på youtube og alslags filmer, gå ut og legg deg under bilen så ser du hvor de sitter og hvilken plass som er tilgjengelig.

Heisan Vannslangen...

Nå har jeg byttet bremser helt rundt inkl. slitasjevarslere, lykter foran,stabilisator stag etc etc,og må vel da kunne påstå jeg har tatt i ett verktøy. Så var det de lambdasondene.... Har lokalisert dem, og ser at jeg nok skal klare å få skrudd ut nr 1,dvs. den nærmest frontlyktene. Det er den på bildet. rjplp5th7x4nqdaimap4_thumb.jpg Nøkkelen må kappes,for det er ikke plass til å dra. Du brukte "stjerneenden". Mener du en åpen fastnøkkel med den "runde enden"? Jobbet du fra under bilen,eller ovenfra og ned på den første?

Hva med den andre? Lå du under bilen og skrudde? Da måtte vel det beskyttelsesdekslet under bilen bort først?

Kjenner jeg er litt pessimistisk mht. denne jobben,ja.

Skrevet

Ok, ja det kan jo vær du har annen motor e.l men hos meg var det ingen problem. Jeg har '98 523 touring, der var det greit nok med plass. Lå under bilen og slapp å ta av bunnbrettet da dette var bakforbi det. Brukte den runde enden av den avkappa fastnøkkelen ja..

Skrevet

Det er jo forskjell på pris på de lamdasondene frem til 08/98 og de fra 09/98 men vet ikkeom det er de står noe andre steder på motorene av den grunn, eller om det er noe forskjell på størrelsen.

Jeg skal bytte nå jeg også og håper det skal gå greit,

Skrevet

Er litt forskjell på før og etter 99. Bla. 2 kat`er fra 99. 4 lamdasonder, 1 foran hver kat, og en etter hver kat.

Tror før det, så var det bare en foran, og en bak katalysatoren.....

Sjekket prisen hos gs, og de skal ha over 2000,- pr stk :shock:

Tror eg ga ca 700 for 2 stk på ebay ifjor.....

Skrevet
Ok, ja det kan jo vær du har annen motor e.l men hos meg var det ingen problem. Jeg har '98 523 touring, der var det greit nok med plass. Lå under bilen og slapp å ta av bunnbrettet da dette var bakforbi det. Brukte den runde enden av den avkappa fastnøkkelen ja..

Ja.Motoren min er mindre. Men kanhende har de plassert disse pluggene på ulike steder. Hos meg står de helt på enden av manifoil,rett før kobling mot neste rør.

Skrevet
Er litt forskjell på før og etter 99. Bla. 2 kat`er fra 99. 4 lamdasonder, 1 foran hver kat, og en etter hver kat.

Tror før det, så var det bare en foran, og en bak katalysatoren.....

Sjekket prisen hos gs, og de skal ha over 2000,- pr stk :shock:

Tror eg ga ca 700 for 2 stk på ebay ifjor.....

Jeg har to foran katalysator,ingen etterpå.

Skrevet

Fikk skiftet lamda på min i går, kjøpte to brukte av en hyggelig kar her inne. så nå ble bilen eu godkjent. (E39 M52B20)

Det var en grei jobb, litt trangt er det under der, men kom greit til med en vanlig 22mm fastnøkkel

Skrevet

Ser du har en 2.3 liters. motor. Vet du om den er større,i sin fysiske utforming,enn 2.0 literen.(som jeg har). Måtte du av med dekslene under motoren?

Skrevet

Som du ser over var det en 2 liter jeg også skiftet på nå (M52B20) motor. En 520 E39 97 mod. og det er vel det samme du har.

Dette er ikke noe å grue seg til jeg byttet på rundt 30-40 min, tok det riktignok på DIY verksted i moss hvor du kan leie bukk, da jeg synes det er bedre å stå under bilen en å ligge

Skrevet

Ok, da har du akkurat inspirert meg til å gjøre et nytt forsøk. Hadde nok hjulpet meg og hatt bilen på lift. Men får prøve å sikre den,slik jeg kan tro på det selv(-:

Skrevet
Som du ser over var det en 2 liter jeg også skiftet på nå (M52B20) motor. En 520 E39 97 mod. og det er vel det samme du har.

Dette er ikke noe å grue seg til jeg byttet på rundt 30-40 min, tok det riktignok på DIY verksted i moss hvor du kan leie bukk, da jeg synes det er bedre å stå under bilen en å ligge

Da har også jeg skiftet lamdaene. Brukte ikke 20 min,ei heller 40 min. , men 4 timer(-: Flott at det lot seg gjøre.

Klarte dere å skru fast til angitt moment? Umulig å komme til med noen momentnøkkel. Også slet jeg med å legge kabelene inni klamringene ..gjør det noe mon tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...