Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nettopp vært å kjøpt en 2001 mod 520i, men merker at det er litt vibrasjoner i den.

Kommer ikke fra rattet, men merker det mer gjennom setet. Noe forslag for hva det kan være?

Tenkte avbalansering av hjulene bak, men kom gjerne med fler forslag!

Skrevet
Hei.

Har nettopp vært å kjøpt en 2001 mod 520i, men merker at det er litt vibrasjoner i den.

Kommer ikke fra rattet, men merker det mer gjennom setet. Noe forslag for hva det kan være?

Tenkte avbalansering av hjulene bak, men kom gjerne med fler forslag!

Har du kontrollert bakhjulsopphenget? Kan være slitte knirkeforinger, der kan det oppstå slark (se video under)

Skrevet
Nei, har ikke fått sjekket noe enda.

Om det er slitte knirkeforinger som du tror, vet du om dette vil bli kostbart?

Knirkeforinger koster 300 kr pr stk, så de er billige. Jeg vet ikke hvor mange arbeidstimer et verksted beregner.

Skrevet

nei er ikke dyrt koster 300 pr stk for febi. men anbefaler orginale litt dyrere men bedre kvalitet. finner det på gsbildeler.no under slite/servicedeler - bakstilling - foringer, er ikke store jobben men husk låseringene.

Skrevet

Knirkeforinger koster 300 kr pr stk, så de er billige. Jeg vet ikke hvor mange arbeidstimer et verksted beregner.

For ordens skyld, dette var bare et forslag fra min side. Det kan godt hende det er noe helt annet som er årsak til problemet.

Skrevet

kjøp deg nye heavy duty traversforinger hos schmiedemann, byttet mine nå, og fikk en helt annen bil, tror det går mange e39 rundt med slappe foringer

Skrevet
kjøp deg nye heavy duty traversforinger hos schmiedemann, byttet mine nå, og fikk en helt annen bil, tror det går mange e39 rundt med slappe foringer

+1

Hvist du har Touring er travesforingene et problem pga at støtdemper tårnene er mye rettere en på sedan, dette ble gjort for å slippe store hjulbuer og dermed få så rette sider i bagagerommet som mulig på Touringen.

Mvh Torsa

Skrevet

Jeg har opplevd E39 som hypersensitiv på ujevnheter i dekk og felger, selv om understellet forøvrig er 100%. Vibrasjoner øker ekstremt med økt felgdim og lavprofil. Sjekk felger og dekk for høyde sidekast, ikke bare ubalanse. Billige felger og dekk fra Kina fungerer rett og slett ikke på disse bilene. Det som fungerte best for min del var 16-17" felger og dekk av original/meget god kvalitet.

Casterstag forran og traversforinger bak er forøvrig en kjent feilkilde.

Skrevet

Jaa, tenkte det kanskje kunne være ujevnhet i dekk/felg som du sier, så var nedom Vianor tidligere idag hvir jeg fikk vite at felgen min hadde fått seg en smell.

Fikk også vite at Citroen her på byen kan rette det opp igjen så var bortom der å hørte på pris på det. 500kr, så skal jeg komme ned igjen til uka :D Syntes ikke 500kr var så ille?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...