Kjexx Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Jeg driver å tenker på sugis bygg i min e36 sedan... Og da er der det store spm om jeg skal ha m50b25/m52b25 eller m52b28.. s50b30 eller s50b32 er uaktuelt pga syk forsikring.. Så da er det bare og hive ut det som folk har erfaring med som utgjør en grei forsikring. Driver å leser tråder som bare det om dagen, men det er jo ingen som skriver hva de ender på i forsikring på ett slikt prosjekt.
Ballder Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Bilen kan forsikres som det den var før en eventuell godkjent ombygging.
Kjexx Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 Jaha? Hvor står det? Det er forsikrings selskapet uenig i..
Ballder Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Tjahh.. Har det ikke skjedd noe nå i senere tid, så skal det fremdeles være muligheter for det jeg sier dersom du kontakter flere selskaper. Vet noen legger på en del kroner for og kompensere økt motoreffekt, og da havner det fort vekk på samme nivået som for eksempel hva en m5 koster dersom det er i det landet det ligger. Jeg hadde ihvertfall en godkjent ombygd 525/m5 for sånn ca hundre år siden, og den forsikret gjensidige som en 525, og de ville gjerne la meg forsikre den som en fullverdig M5 dersom den ble taksert i forkant av godkjent takstmann.
Kjexx Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 Hmm.... Er det noe tess å sette turbo i en m50b20 da? Eller blir det mere all show no fun opplegg?
Ballder Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Fun det også, men mer fun jo mer hk det er i utgangspunktet.
Wendel Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Sålenge du ikke godkjenner turbokonverteringa så tviler jeg på at du får forsikring på den uansett.. Så hvis du absolutt skal turbokonvertere hadde jeg ikke tenkt så mye på forsikringa..
Kjexx Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Skal jo godkjenne det da. Ellers får jeg den vel aldri igjennom eu godkjenning.
Tronstad Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 en turbo godkjenning har ingen ting med eu kontroll og gjøre, det er ikke ett punkt på PKK ! så akkurat det er ikke noe og bekymre seg for ! men du kan jo ende opp med og ikke få igjen noe på forsikring dersom du skulle havne utfor en ulykke eller lignende ! jeg betaler forøvrig 9600 kr hos gjensidige for min m3 95 mod, s50b30 med 60% bonus og 23 år, meg som del eier og bruker !
Kjexx Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Jaha. Hvor mye hk kan jeg få i en m50b20 da?
Ballder Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Med rett snurre/chip og større dyser/justerbart bensintrykk og ellers en orginal og urørt motor, så burde du kunne greie 220/30 holdbare hk.
Kjexx Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Hm.. tror jeg skal prøve meg på det, hvilke specs anbefaler du da? Skal ha opp toppen nå uansett siden toppakning er gåen. Noe som kan være smart å bytte ut i samme slengen? Jeg får tak i en orginal golf 4 turbo med ic. Men er det noe tess da? Eller vet du/dere om ett komplett sett til en fornuftig pris?
Ballder Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Da bør du jo skaffe en såkalt pyramidering topp pakning og bolter som tåler litt mer tiltrekningsmoment. Aner lite om den turboen, men er det en slik søt liten øko turbodiesel, så kan jeg vel nesten med sikkerhet si at den blir noe snau for en rekke sekser. Vil jo lade tidlig, men vil ikke greie og følge med på litt turtall for og si det sånn. Er mange her inne som kan dette ti ganger bedre enn meg, så sett deg på gjerdet og vent til gutta gidder og svare her inne. Hehe.
Kjexx Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 aha, takk for svar. Håper det er noen som kan hjelpe meg i gang med dette, altså litt mere spesifikt hva jeg trenger.. Kanskje lurt å vente til jeg har fått godkjente coilovers i vognkort og eller?
Ballder Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Bør absolutt godkjenne alt annet før du bygger turbo i bilen ja. Turbo biten kan du mer eller mindre glemme og få godkjent uansett, så kjøre på trafikkstasjonen med snurre for og godkjenne annet smånips blir som russisk rulett med tønna full av krutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå