Gå til innhold

Hvilken motor er best til turbo med tanke på forsikring? E36


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å tenker på sugis bygg i min e36 sedan... :-k Og da er der det store spm om jeg skal ha m50b25/m52b25 eller m52b28.. s50b30 eller s50b32 er uaktuelt pga syk forsikring.. :)

Så da er det bare og hive ut det som folk har erfaring med som utgjør en grei forsikring.

Driver å leser tråder som bare det om dagen, men det er jo ingen som skriver hva de ender på i forsikring på ett slikt prosjekt.

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tjahh.. Har det ikke skjedd noe nå i senere tid, så skal det fremdeles være muligheter for det jeg sier dersom du kontakter flere selskaper.

Vet noen legger på en del kroner for og kompensere økt motoreffekt, og da havner det fort vekk på samme nivået som for eksempel hva en m5 koster dersom det er i det landet det ligger.

Jeg hadde ihvertfall en godkjent ombygd 525/m5 for sånn ca hundre år siden, og den forsikret gjensidige som en 525, og de ville gjerne la meg forsikre den som en fullverdig M5 dersom den ble taksert i forkant av godkjent takstmann.

Skrevet

Sålenge du ikke godkjenner turbokonverteringa så tviler jeg på at du får forsikring på den uansett.. Så hvis du absolutt skal turbokonvertere hadde jeg ikke tenkt så mye på forsikringa..

Skrevet

en turbo godkjenning har ingen ting med eu kontroll og gjøre, det er ikke ett punkt på PKK ! så akkurat det er ikke noe og bekymre seg for ! men du kan jo ende opp med og ikke få igjen noe på forsikring dersom du skulle havne utfor en ulykke eller lignende !

jeg betaler forøvrig 9600 kr hos gjensidige for min m3 95 mod, s50b30 med 60% bonus og 23 år, meg som del eier og bruker !

Skrevet

Hm.. tror jeg skal prøve meg på det, hvilke specs anbefaler du da? Skal ha opp toppen nå uansett siden toppakning er gåen. Noe som kan være smart å bytte ut i samme slengen?

Jeg får tak i en orginal golf 4 turbo med ic. Men er det noe tess da?

Eller vet du/dere om ett komplett sett til en fornuftig pris?

Skrevet

Da bør du jo skaffe en såkalt pyramidering topp pakning og bolter som tåler litt mer tiltrekningsmoment.

Aner lite om den turboen, men er det en slik søt liten øko turbodiesel, så kan jeg vel nesten med sikkerhet si at den blir noe snau for en rekke sekser. Vil jo lade tidlig, men vil ikke greie og følge med på litt turtall for og si det sånn.

Er mange her inne som kan dette ti ganger bedre enn meg, så sett deg på gjerdet og vent til gutta gidder og svare her inne. Hehe.

Skrevet

aha, takk for svar. :) Håper det er noen som kan hjelpe meg i gang med dette, altså litt mere spesifikt hva jeg trenger.. :) Kanskje lurt å vente til jeg har fått godkjente coilovers i vognkort og eller?

Skrevet

Bør absolutt godkjenne alt annet før du bygger turbo i bilen ja.

Turbo biten kan du mer eller mindre glemme og få godkjent uansett, så kjøre på trafikkstasjonen med snurre for og godkjenne annet smånips blir som russisk rulett med tønna full av krutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...