bård Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Kjøpte meg en e46 m3 donorbil for en mnd siden, hvor alt skal flyttes over på en norsk bil. Men så har jeg en e36 coupe stående uten motor. Så den vil nå bli bygget om før jeg begynner på e46'n. Historien bak denne bilen er at jeg tok den i innbytte på en annen bil jeg solgte. Bilen var bygd om til m3 3,0l av forrige eier, men ikke godkjent. Så da solgte jeg motoren til Davrin her inne, den sitter nå i compacten hans:) Så i helga var jeg og en kompis i England og hentet en 99. mod 3,2l som kun har gått ca 93 000 km, komplett servicehefte. Bilen så veldig godt vedlikeholdt ut og har et nydelig safran farget vader interiør. Bilen var helt nydelig å kjøre, med unntak av noe urunde dekk ettersom bilen har blitt brukt svært lite siste året. Jeg er 4. eier på bilen og forrige eier har hatt bilen siden 2004 og kjørt knapt 30 000 km med den. Så planen for denne er å flytte alt over på den motorløse norske bilen for så å få den godkjent hos biltilsynet. Ettersom jeg skal bygge e46'n når denne er ferdig så blir bilen lagt ut for salg umiddelbart etter at den er ferdig godkjent. Hele bilen får ny lakk, litt usikker på farge foreløpig, om noen er interessert i bilen så kan den lakkes i ønsket farge ved nærmere avtale. Alt av foringer osv blir byttet under ombyggingen, Bilstein PSS9 coilovers, Work Rezax ll (3-delte felger) Dave-F Inductionkit og rustfri eksos er noen av oppgraderingene som vil bli gjort. Skal prøve å få tatt noen bilder av donorbilen i morgen og legge ut her. Tar gjerne imot fargeforslag, hva passer best til et lyst safran vader interiør?? Bilde av samme type felger som skal på bilen, kantene skal poleres opp og senter skal lakkeres, ikke bestemt farge på disse ennå heller. Så er åpen for forslag, blanke ytterringer, gullskruer og ......?? senter. Coilovers.
Papperboy Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 nå må ikke du tømme england for m3'er før jeg får handla meg en nå...
bård Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 nå må ikke du tømme england for m3'er før jeg får handla meg en nå... Er vel et par igjen der fortsatt, men ser jo at det begynner å minke på coupe'er der borte, mye cab'er da:) Når har du planer om å hente?
bård Skrevet Juli 15, 2011 Forfatter Skrevet Juli 15, 2011 Fikk vært på BT og plombert M3'n i dag. Legger ut et par bilder fra besøket der. Så nå er det bare å komme i gang. Satser på å få begynt demontering i helga, men er en del andre ting som skal gjøres også så får se hva jeg rekker..
Pedi Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Det var en fin blåfarge, og safran passa godt inn der ja
bård Skrevet Juli 15, 2011 Forfatter Skrevet Juli 15, 2011 Det var en fin blåfarge, og safran passa godt inn der ja Fargen er Estoril, likte comboen jeg også, så vurderer å lakke bilen i denne fargen, tror det blir bra med 3-delte hjul med grått senter og litt senk, og selvsagt nye lykter
bård Skrevet Juli 16, 2011 Forfatter Skrevet Juli 16, 2011 Hva blir pris når den er klar? Det kommer litt an på hvor mye oppgraderinger det blir osv, men rundt 200 ferdig godkjent, med coilovers, nye foringer, justerbar camber/caster, 18" 3-delte work hjul med nye dekk, ny lakk ++ Bilen har da heller ikke rundet 100 000 km!
Papperboy Skrevet Juli 16, 2011 Skrevet Juli 16, 2011 tenkte å hen te nermere vinteren må jo ha skikkelig motor i banebilen vettu er vel pengene som holder meg mest igjen da (som altid) men du tjener vel noen kroner på å bygge om dissa bilene så du har vel litt å gå på..
leif harald Skrevet Juli 16, 2011 Skrevet Juli 16, 2011 Tøft, holder på med samme prosjekt. Alså e46. Har du erfaring med disse coiloversene? Lurer i bilstein eller kw v3.
bård Skrevet Juli 16, 2011 Forfatter Skrevet Juli 16, 2011 Tøft, holder på med samme prosjekt. Alså e46. Har du erfaring med disse coiloversene? Lurer i bilstein eller kw v3. På e36 er bilstein pss9 konge, så tenkte å kjøre pss10 på den men var lest endel rundt om og sett på div bilder, og da ser det ikke ut til at bilstein blir lavt nok.. så litt usikker på hva det blir til på den..
bård Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Skrevet Juli 17, 2011 Da har jeg endelig kommet så smått igang med prosjektet. Fikk startet med litt demontering i ettermiddag. Demonterte eksos, mellomaksel, bakstilling, bakfanger,fjerben fremme, hele fronten samt litt annet småtteri. Bilen virker veldig god vedlikeholdt og uskrudd, så er jo en fryd å skru på. Legger ved noen bilder fra dagens lille økt.
bård Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Da har jeg fått gjort litt fornuftig etter jobb i dag også, fått ut komplett forstilling, motor, gir, bremsesystem, interiør, teppe samt begynt på demontering av elnett. Satser på å få tatt ut elnett og strippet bilen ferdig i morgen. Så blir det en grundig motorvask, bytte av bunnpannepakning, og toppdekselpakning. Skal også lakkere toppdeksel og innsugsboks da dette ikke tålte en liten runde med høytrykken før demontering. Legger ved noen bilder fra kveldens økt.
Kristian Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 du holder på du bård.. du vet ikke av en BRA s50b32 til meg?
bård Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 du holder på du bård.. du vet ikke av en BRA s50b32 til meg? Må ha litt å styre med vettu, vet ikke om noe i farta. Du kan jo snart kjøpe denne, men du skal vel ha den i noe annet enn e36 regner jeg med?? Snakket med Thomas Hamang her om dagen han skulle hente et par e36 m3 i englan denne uken så kan jo være en av de er en pent brukt b32:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå