Gå til innhold

Ny bil, '97 320iT Sport Edition

Share

Anbefalte innlegg

Ja, etter mye frem og tilbake bestemte jeg meg for å selge E46`n og gå for bil i en litt lavere prisklasse. Har kikket på mye forskjellig men valget havnet på en E36 med M-pakke til slutt. Må nok bruke litt tid på omstilling fra den superflotte kjøreopplevelsen E46`n har gitt meg, men det skal vel gå...håper jeg 8)

Bilen ble kjøpt av "m-alpin" her på forumet. Bilen ble tatt inn i Norge i 2004 og har hatt noen eiere her og der frem til nå. Sånn generelt sett er bilen ganske bra for å være en gammel bruksbil, men den trenger litt stell og pleie for å bli som jeg vil ha den. Så da vet man hva som står på timeplanen fremover :lol:

Det første prosjektet jeg har begynt med er å fjerne klarlakk fra felgkantene da disse var veldig matte. Foreløpig har jeg kun fjernet lakken og ikke polert kantene. Felgene er RH 8/9x18", skrudde og 3-delte.

Bilen har FK coilovers med høydejustering, Supersprint eksos, og ellers en ganske godt utstyrt sak.

zdw0hgyeqjij2z662gb5.jpg

7xlv5pvqhw3hk7xrlzxj.jpg

8c65zfddf1zyifdcy3jh.jpg

azi3qb2ypuct0x8cswqj.jpg

jm9uhp0qn7q8epmrdri4.jpg

2669av0rrtqlari3bp4w.jpg

6yz4mpgn9dk90vc91w4x.jpg

Gamlebilen og siste tilskuddet :)

nna0n6wrf3ockzw6ib4i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har tips til hvordan man får rattet i E36 til å gi pøken i å skrike kan jeg godt få et lite hint også forøvrig. Regner med det er sleperinger til tute/airbag osv som er problemet...men vanskelig å se noe feil når man tar av rattet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil! Er to torx skruer bak som holder airbagen til rattet, skru opp disse. Så løsner aribagen, så er det bare å koble i fra ledningene. Får å få av selve rattet er det vel 3 torx skruer til sleperingen og en 17mm (trur jeg) som sitter i midten. Husk å koble i fra batteriet en godt stund før. For sikkerhetens skyld :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...