Bmwray Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Hei. Har en e39 bmw der jeg har hatt litt problemer med elektronikken i det siste, det kommer og går ei motorlampe, var på verkstedet og det kommer opp at det er en sensor på eksosen. Det får være siden det ikke feiler bilen noe. Byttet batteri for noen dager siden, etter det så kom plutselig airbaglampen opp, den gløder så vidt og hvis man feks tar ned solskjermen på pasasjersiden med det dekselet til speilet som gjør at lyset kommer på der så slukker airbaglampen ,når airbaglampen lyser så gløder det så vidt i lyset der speilet i solskjermen er, når det skrus av og på lyset i solskjermen går airbag lampen vekk og lyset er normalt igjen.. Men akkurat nå etter en kjøretur til butikken så gikk alt fint, men når jeg skulle starte den opp og dra kom det opp varsel lampe for girkasse, Det som ser ut som et tannhjul med utropstegn inni. Merket ikke noe begrenset girvalg slik det står i manualen, den girer som før. Noen tips til hva dette kan være? Skal på ferie med bilen straks også så derfor tenkte jeg og høre hva dette med giret kan være siden jeg ikke merker noe unormalt, kan den plutselig gå i nødprogram slik at den låser seg?
Morty999 Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Hei.Har en e39 bmw der jeg har hatt litt problemer med elektronikken i det siste, det kommer og går ei motorlampe, var på verkstedet og det kommer opp at det er en sensor på eksosen. Det får være siden det ikke feiler bilen noe. det er labda sesnsor det.. og den justerer faktisk bensinmengden til motoren.. så den ville jeg ha fått byttet med engang...
Vannslangen Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Lambda'ene trigger ikke check engine lyset, men den lager en feilmelding. Men denne tråden blir bare synsing om du ikke får tatt en skikkelig diagnose.
Bmwray Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 motorlampen vet jeg ikke helt hvorfor kommer av og på, Den gir et par småfusk som kjennes ut akkurat som den "girer" når den er kald av og til, Kan det være pga sensoren lambdasone som lyset feil blandingsforhold? Der rare er at den går av og på. Høres jo ut som det er noe med blandingsforhold ja men dette skjer bare en gang når den er kald dem første 300 meterene. Eneste måten er og bytte dem sensorene og håpe det gir seg, Mekanikeren sa det satt 2 der muligens 3? jeg vil jo kjøpe mist mulig sensorer, det kom ikke opp eksakt hvem av dem som var ødlagte heller. ville det gjort det hvis jeg fikk bmw til og feilsøke lambdasonen? Dette er jo bosh verktøy så det skulle jo holdt. Det med solskjermlyset og airbaglampen er ikke tilfeldig det skjer ofte, og den går av hver gang jeg tar av og på lyset i solskjermen.. Dette synes jeg er merkelig, Dette kommer vel ikke opp på diagnoseverktøy? Varsel lampe for girkasse har gått vekk igjen heldigvis, men så dukket den opp her om dagen, så gikk den av igjen.
Bmwray Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 Nå er alle lampene vekk og alt er som før, er ikke dette da en tullefeil siden det kan gå av og på? Ville det ikke vært der heletiden hvis noe var galt med girkassen eller motorlampen? Vet det blir bare spekulasjoner ang feilsøking men tenkte og høre om noen har vært borti lignende med solskjermlyset og at airbaglampen har en sammenheng samt at mine feilmeldinger kommer og går. I dag er alt som det skal være uten noe feilmeldinger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå