Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eeeeh... Munchen, BMW Museum selvsagt. Og Ringen. Anbefaler også Porsche og MB sine museum i Stuttgart. Objektivt sett var de mer imponerende enn BMW.

Skrevet

stopp i Hahn. Munden på vei nedover. Ligger helt nord i Hessen. Veldig koselig by med inntakt sentrum med bindeverkshus fra flere hundre år tilbake. Wurtzburg og VW museum er også litt gøy. Ganske mye bedre enn Bmw Welt i München.

Mitt tips er å holde seg unna de største byene og stoppe i små byer og drikke lokalt øl :P

Skrevet

BMW Welt er jo bare piss. BMW Museum, som ligger rett på andre siden av gata, er derimot verdt et besøk.

Skrevet
  bmwnissen99 skrev:
Litt off topic men må man ha pass i tyskland?

vurderer tur dit selv :D

Du trenger ikke vise pass for å komme inn i Tyskland, men ettersom Norge ikke har fått nasjonalt ID kort er pass eneste gyldige legetimasjon i utlandet. Så havner du i trøbbel er det lurt å ha passet klart.

Skrevet
  Odd-M skrev:
BMW Welt er jo bare piss. BMW Museum, som ligger rett på andre siden av gata, er derimot verdt et besøk.

syns ingen av delen var noe å skryte av jeg. Ikke i forhold til Mercedes museum og VW. Aldri vært i det "hemmelige" museum til bmw da. Virker sykt fett der.

Skrevet

Det er vel ikke enkelt å komme seg inn dit uten å booke tid i forveien. Var nå endel flotte biler på det vanlige museumet da jeg var der i 2009. F.eks et eget rom med E9, E21, E30, E36 og E46 løpsbiler og et annet rom med diverse standard M-biler. Om man tar seg god tid er det også skrevet mye historie for entusiaster.

Porsches nybygde museum er jæv** flott! Har ikke noe spesielt forhold til Porsche men mye feite børser i utstilling. Overvekt av gamle løpsbiler, der Porsche har lang og god tradisjon.

MB var råflott med egne tidsepoker i hver etasje.

Uka etterpå var vi innom Alfa Romeo utenfor Milano. Musèet var egentlig stengt, men etter langdryg overtalelse av portvakt med gestikulering på kvasi-itali-engelsk fikk vi komme inn helt alene. Litt mer uflidd standard på museumet, men Alfa har en lang og interessant historie.

Svippa også innom Ferrari utenfor Modena. Alle de feite og kjente bilene som 250 GT, 288 GTO, F40, F50, F60, Testarossa osv var ustilt, med en del gamle F1-biler. Det ble litt for "glossy" for min del og bar tydelig preg av å være en typisk turistdestinasjon med salg av reklameeffekter. Vi brukte ikke mye tid der selv om kompisen min er italofil.

I tillegg fikk vi med oss et 8-timersløp på Ringen, heftige alpepass i Østerrike, Italia og Sveit, fyllekule i Monaco, utallige halvlitere, strippebuler etc. Og en haug impulsive opplevelser underveis, da vi egentlig ikke hadde noen som helst plan foruten flybilletter nedover og tak alt på impuls. Beste ferien jeg har hatt til dags dato.

Skrevet

nå begynner jeg å få en del tips om plasser og dra blir bra dette. ska prøv å legg ut bilde av e30 stv vi skal kjøre nedover senere i dag.

Skrevet

Hei. Er på vei til tyskland. La om dekk på bak felgene og skulle sette de på. Sjappa klarte å ødelegge hjulmuttergjengene i navet.

TRENGER ETT STK BAKNAVN TIL E30 STASJONSVOGN 318 1990 SKIVEBREMS.

ER I OSLO OMRÅDET. HAR IKKE MYE TILGANG TIL NETT.

RING ELLER SEND MELDING.

90857478

ELLER

98046681

BETALER DEN SOM KAN HJELPE. STÅR FAST!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...