sindre_savage Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Hei Har akkurat kjøpt meg en bmw e46 99 modell. gått 120 000 km. Men clutchpedalen min rister opp og ned, så lurer på om clutchen min kan være ødelagt? eller clutch pumpa eller noe i den duren? Har lite peiling på bilda dette er min første bil, så tenkte kanksje noen her inne på forumet viste hva problemet var?
kje Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Er ikke clutch sentrert får man ikke på girkassa ved montering så det kan utelukkes Hvordan kan en clutch være ute av senter...? Er det noen vibrasjoner ellers i bilen? Tenker da kast i svinghjul. Litt vibrasjoner i pedal må du nok leve med. Har ørlite jeg også, men bare når den er i bruk.
sindre_savage Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Skrevet Juli 17, 2011 er bare vibrasjon på clutchpedal, er ikke noe ellers i bilen. er vel ikke normalt at det skal være sånn?
ZhilleN Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Dette har vel noe med sentreringen på clutchplata jo, når ikke plata er sentrert, blir det ristinger/vibreringer i pedal som trådstarter nevner.
sindre_savage Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 Dette har vel noe med sentreringen på clutchplata jo, når ikke plata er sentrert, blir det ristinger/vibreringer i pedal som trådstarter nevner. Må jeg kjøpe ny clutch eller kan jeg bare sentrere den tilbake? Også hvorfor vil ikke bilen alltid løse ut i gir ved høye turtall? Ved høyt turtall sitter girspaken bom stille, må stopp bilen, og slå av motoren for og få girt om.
Morty999 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Dette har vel noe med sentreringen på clutchplata jo, når ikke plata er sentrert, blir det ristinger/vibreringer i pedal som trådstarter nevner. du klarer ikke å usentrere en clutch som sitter på, er den ute av senter får du ikke på girkassa.. så enkelt er det...
ZhilleN Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Jo da morty, hvorfor skjedde dette med meg da? Delte kassa satte på den nye clutchen, klarte da selvfølgelig og ikke få sentreringsverktøyet ordentlig på plass, så clutchen ble litt skeiv, var ikke mye, men nok til at den fungerte dårlig, oppdaget risting/vibrering under kjøring, tok ut kassa igjen, sentererte clutchen på nytt, og det funka fjell! Er ikke sikkert du har dette problemet, men kan være det
ZhilleN Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Er en grunn til at man har et slikt verktøy vettu Morten
Morty999 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 da har du nok hatt et annet problem.. fordi så fort du trykket inn clutchpedalen. så flytter den på seg løst inni der.. så det er nok bare tilfeldig.. er UMULIG å få en clutch til å vær eute av senter sålenge girkassa står på plass og du har lager i bakant av veiva som inngående aksel ligger...
e36drift316 Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 da har du nok hatt et annet problem.. fordi så fort du trykket inn clutchpedalen. så flytter den på seg løst inni der.. så det er nok bare tilfeldig..er UMULIG å få en clutch til å vær eute av senter sålenge girkassa står på plass og du har lager i bakant av veiva som inngående aksel ligger... Helt riktig. Sentereringsverktøy blir jo bare brukt for å få på girkassa. Når du trår inn pedalen første gang så blir den helt i senter. Den blir jo ikke ute av senter etter man har kjørt med den!
Robkill Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Er en grunn til at man har et slikt verktøy vettu Morten Som de andre også forteller, denne sentrerer seg selv ved første trykk på pedalen! Selv sentrerte jeg lamellen med et kosteskaft, bare for å få på kassa
sindre_savage Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2011 Takk for svar, men at clutchen er ute av senter det er den nok ikke. Hvor lang tid tar det å bytte clutch?
hao Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 Da kan vi vel fastslå at det ikke dreier seg om usentrert clutch. Vil anta at svinghjulet ditt har slått seg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå