Gå til innhold

Toby91: Bmw E39 540i/6 og andre prosjekter i verkstedet


Toby91
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

ojda glemte helt å ta bilder under clutchbyttet..

egentlig grei skuring alt jeg byttet.

så nå har bilen ny olje(motor, gir og diff), ny dynamo, nytt batteri, ny bunnpannepakning(nederste) og nye bremseskiver, klosser og bremseband..

så blir de vell toppdekselpakninger og plugger også etterhvert..

men har litt for dårlig råd nå for tiden :(

men her er ihvertfall noen bilder av bilen.

73b15zyyn91ioacnqllr.jpg

xe93le7uuhave38llddl.jpg

2dyoqv28tth26lj71g7m.jpg

178x2kcdzkql8wfijxek.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :) hadde en liten kjøre tur idag på ca 120km(totalt) brukte da litt under 11liter totalt :)

ikke værst med tanke på at jeg ikke kjørte spessielt økonomisk pluss at det er mye bakker jeg kjørte(fjell) (fra sykkylven til hellesylt)

så disse bilene bruker ikke så alt for mye drivstoff igrunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men v8'erne bruker faktisk mindre enn rekke6'ern på slik kjøring, 6'ern må ha høyere turtall og jobbe mer i høyere hastighet enn v8'ern, samme som m5'n skal du klare å få ned i 0.8 har jeg lest meg til, mens min rekke6'r har jeg fått nedi ca 0.9 på den peneste kjøringen jeg noengang har klart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien skulle ikke tilgjengelig kw ha så mye å si på forbruk, siden det krever en viss menge effekt for å skyve en E39 i en jevn hastighet. Pedalbruk er jo en annen sak. ;)

Sparer vel og litt på manuellkassen på denne versus andre 540er. Klarte aldri å kjøre min 540i på under 0.95, og tror aldri jeg har kjørt E38en under litern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de bruker greitt lite på langkjøring, ikke at jeg har kjørt så spessielt økonomisk da :o blir alltid litt mer gasspådrag enn man regner med haha :)

har fått den ned i 0.88 på langkjøring fra sykkylven til Bud og tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både 540ia og 540i (bilen som Toby91 har nå) og kan si at med manuell er bilen MYE sprekere og bruker også mindre fuel. Deilig med moment! Men M5 bruker mer, gikk fra 540i til M5 så husker det godt. Forøvrig er den 540i din Toby91 godkjent med 300hk. Prøvde å finne ut hvorfor når jeg hadde bilen men ble ikke helt klok på det.. Er jo tatt inn fra USA på flyttelass for en god stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Toby91 changed the title to Toby91: Bmw E39 540i/6 og andre prosjekter i verkstedet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...