Gå til innhold

Endre -08 E60/E61 fra 163hk til 177hk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 2008 E61 520d med 163hk. Denne har utstyrskode som heter Engine Layout og jeg vil anta at motoren er identisk 177hk utgaven, bare nedjustert? Er det noen som justerer motoren "tilbake" til de opprinnelige 177hk?

Kunne jo chippet til 205hk ser det ut til, men da jeg hadde problem med luftmengdemåler på en 320d i fjor var første spørsmål om bilen var chippet. Vil derfor holde den original, men å ta den til 177hk må jo være problemfritt.

Håper noen har tips! Takker!

Skrevet

Med originalt mener jeg at denne modellen i utgangspunktet har 177hk og at hele bilen er dimensjonert for 177hk, men at min utgave har "Engine Layout" som vil si at den er "nedchippet" til 163hk pga. avgiftsmessige fordeler.

Skrevet
Med originalt mener jeg at denne modellen i utgangspunktet har 177hk og at hele bilen er dimensjonert for 177hk, men at min utgave har "Engine Layout" som vil si at den er "nedchippet" til 163hk pga. avgiftsmessige fordeler.

Er jo bare å få ett tuning firma til å gjøre dette. BMW kan sikkert fikse dette også, men de må mulig melde dette videre til satansvegvesen.

Uansett, du oppnår ingen fordeler av å gjøre dette. Da hadde jeg heller valgt en ordentlig omprogramering.

163 hk - 177 hk. Du vil ikke merke forskjell. Tro meg, har testet begge modellene og har selv 163 hk da denne var billigere i innkjøp i forhold til 177 hk med samme utstyrsnivå.

Skrevet

Takk for svar! Hadde en 530d på lån et par uker før jeg fikk min så føler den er litt slapp;) Om det ikke er store forskjellen er det ikke mye å stresse med så da beholder jeg den heller som den er. Får heller kjøpe større motor ved neste bilbytte :) (Selv om BSR sin tuning til ca 220hk (fra 177hk) hørtes fristende ut :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...