Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

banebilen min går bare på 5 sylyndere nå.. fant ut at det var den innerste sylynderen med å ta ut en og en coil.

fant vann nedi Plugghullet.. så tenkte at dette var problemet.. MEEEN det var det ikke..

jeg tokk ut pluggen å lukta på den /så på den. Den hadde litt bensin på seg men jeg vet ikke om det var nok bensin siden den hadde gått litt burde jo den være kjempe våt.

Men jeg bytta ihvertfall plugg fra en annen sylynder og coil fra en annen sylynder. og satt de som ikke virka på den andre. å da gikk den fortsatt ikke på den innerste så da har jeg utelukket tenning..

prøvde foresten også å få den til å tenne å den tennte utenfor..

så er det bensin som er neste som kan mangle.. jeg prøvde å måle spenning inn på injectoren og den fikk spenning. Jeg glemte selfølgelig å måle på en annen injector for å sammenligne men den fikk ihvertfall spenningspulser..

jeg er redd for at det skal være dårlig komp et sted.. men skjønner ikke da hvor kompen skal bli av merker ikke noe rart når jeg tar av olje lokket å den går. og det er ikke bensin i olja eller i kjølevannet..

noen som har noe ide om hva det kan være? eller hva jeg kan prøve?

Tenkte å sjekke at injectoren faktisk gir bensin og kompteste. noen som har noen ide?

Skrevet

Topp pkn kan vere blåst sjølv om du ikkje har veske i vatnet eller olja som ikkje skal vere der, svært sjelden men det skjer.

Er det andre ting som skjer som ikkje skal skje?

Skrevet

kjexx: kjøpte den akkurat å den går jo ganske godt på 5 sylyndere også så er faktisk usikker med meg selv om det skjedde når jeg kjørte den fra nordnorge eller om den faktisk var sånn..

men mener at det skjedde etter en bilvask..

Ole: nei alt annet er som normalt

Skrevet

Jeg hadde samme problem på min m50b20 motor i E34. Vannet kom pga gummipakningen rundt panseret og nedenfor vinduet var løs. For å motvirke at du får vann en gang til, fest denne gummipakningen godt.

Bytt plugg, coil og sjekk koblingspunktet mellom plugg og coil, ledningen osv.

ogdetvarfrykteligvanskeligålesetekstendin

Skrevet

fjærna vannet og problemet er der enda.. prøvd coil og plugg fra annen virkende sylynder og den går fortsatt ikke på nevnte sylynder.. har også sjekka at coilen tenner utenfor med plugg ifra ledningen så er nok ikke tenninga det er noe galt med.. skal opp å feilsøke vidre i dag :)

Skrevet

Det er faktisk ganske fort gjort å nappe av fuelrailen og bytte om på 2 av dysene å se om det forandrer noe.

Om ikke er nok neste steg å prøve en annen hjerne.

Skrevet

Første bud er no å sjekke om dysa er tett, skal ingenting til for att det skjer...

Eg tviler på det er hjernen siden den går på alle dei andre sylinderne, eg ville ha komptesta sylinderen opp mot dei andre...

Skrevet

Fant problemet istad 0 komp så da er det bare å rive av toppen å dytte inn litt tyggis... :P

Kanskje ikke tyggis akkurat men.. må nok skru litt..

Takk for all hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...