sonsel Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Hei. For litt over et år siden kjøpte jeg meg en 2002 316. Fikk etter hvert litt problemer med den. Det første jeg merka var at den fort hoppa ut av 3giret noe som skjer stadig. Så sliter jeg også med når jeg starter bilen så jager den veldig på turtallet og at bilen kveles noen ganger, dette var veldig ille før men gikk litt over, men har kommet tilbake igjen nå. Merker også at motoren lugger litt når jeg skal prøve å gi litt på. får liksom ikke noe kraft. Det som har blitt gjort med motoren er å få bytta lamdasonden uten noen forandringer. får forsatt feilmelding på lamda sensoren. Så noen som har noe å hjelpe med de ulike tinga? Regner med at girkassa er gåen og må byttes? -Sondre
SweetBMW Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Girkassa di er ikke gåen nei. Var noen foringer som fiksa dette leste jeg et sted på nettet. Skal se om jeg finner den igjen. Det at du får feilmeld på lambda betyr ikke nødvendigivs at det er feil på den. Det kan være at bilen trekker falskluft og da får du opp feil på lambda fordi den ikke klarer og regulere ned blandinga igjen Dette kan like gjerne også skyldes LMM (Luftmassemåler). Er det eneste feilmeld du får opp? Lambda probe?
Nr1 Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Sjekk snusboksen på innsug og slangen fra toppdeksel til innsug. Dise er somregel ikke i orden,demonter slange og sjekk nøye. Men kan også være lmm som sweet BMW sier:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå