Gå til innhold

Feilkode og motorsymbol - E39 mb52TU [LØST]


Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag dukket motorvarsel (orange) opp i displayet.

Etter å ha kjørt diagnose, slettet feilkoder og startet motor så var varselet i displayet der fremdeles.

Ny diagnose viser:

Errors details (dec)

----------------------------

A/C -> 17/66 20/66 50/66

LCM -> 40/1

A/C er forsåvidt kjent.... den kjøler ikke som den skal, så den var forventet

Men LCM koden var ukjent for meg... trodde det var lysmodulen... kan dette indikeres som motorvarsel?

Ikke fant jeg noen plausibel forklarig på 40/1 koden heller :(

Skrevet

Ingen som kjenner feilkodene og kan forklare hva betyr? :)

Skrevet

Løfter denne litt i håp om noen kloke forslag :)

Var på EU-kontroll i dag og fikk selvsagt en 2-er feil på motorlampa :(

Avgassmålingene viste at Lambda var helt ok.

Er det så noen som har erfaring med hva som ellers kan gi denne varsel indikasjonen?

...Kan det ha noe med feilkoden LCM -> 40/1 å gjøre?

Jeg konverterte jo til E85 for noen uker siden, men varsellampa kom først i forigårs... så jeg regner med at det ikke har noe med dette å gjøre...

Skrevet

kan jo ha noe med E85 da CO'en blir mye lavere, så kan evt lambda være problemet, men da skulle du egentlig fått opp feilmelding på lambda. kan jo alltids være veivsensor eller kam sensor, ikke alltid disse legger feilmelding med det første

Skrevet
kan jo ha noe med E85 da CO'en blir mye lavere, så kan evt lambda være problemet, men da skulle du egentlig fått opp feilmelding på lambda. kan jo alltids være veivsensor eller kam sensor, ikke alltid disse legger feilmelding med det første

Synes det er litt rart hvis E85 skal gi utslag først uker etter konvertering!?

Han som utførte EU kontrollen påsto at Lambda fungerte helt topp.

Hvis Veiv eller kam-sensor lugger så burde jeg vel merke uregelmessigheter i gangen... eller?

Kan det skyldes falsk luft? Hvis det skal vise seg å være f.eks sprekk i innsug..

Kan veivhusventilasjon gi slik feilmelding?

Synes egentlig det er litt rart at jeg fikk feil på EU-test da det ikke var noe å si på avgasser e.l

Skrevet

Du må ta en mer spesifik diagnosetest.

Feil på LCM kan være alt med høydejustering på lysa til en pære som har gått.

Skrevet
Du må ta en mer spesifik diagnosetest.

Feil på LCM kan være alt med høydejustering på lysa til en pære som har gått.

Nå har jeg kjørt flere diagnostester og hver gang får jeg det samme resultatet...

LCM feilen skal iflg et skjema jeg har bety noe med lysmodul - barnesikring...

Og når jeg scanner gjennom tidligere logger ser jeg at jeg har hatt denne feilkoden hele tiden. Så det er i alle fall ikke den som er årsaken til motorvarselet.

Og når jeg dermed står med en varsel /feilindikasjon, men uten at noen feilkode vises så er jeg noe i tvil om hvor jeg skal starte feilsøkingen :)

...Dog stoler jeg ikke på at PA soften klarer finne alle feilvarsler!

Skrevet

Tja... i dag sluknet lyset.

Jeg gikk over et veivhusventilasjons rør samt fjernet endel rusk (løv) fra luftfilteret. Etter å ha kjørt 1 mil (til jobb) så sluknet lampen!

...x'er fingrene for at den forblir slik! :)

Skrevet
Tja... i dag sluknet lyset.

Jeg gikk over et veivhusventilasjons rør samt fjernet endel rusk (løv) fra luftfilteret. Etter å ha kjørt 1 mil (til jobb) så sluknet lampen!

...x'er fingrene for at den forblir slik! :)

Tja, min lampe har kommet og gått i noen uker nå så ikke bli for skuffet om den dukker opp igjen. viewtopic.php?f=1&t=195398

Skrevet

Ja, jeg så tråden din. Hvordan så luftfilteret ditt ut?

Veivhusvent-slangen som jeg sjekket og som hadde en brist er den som løper langs etter dysene... den var dårlig i den enden med bøy (nærmest torpedoveggen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...