Gå til innhold

slettes.


e30powah
 Share

Anbefalte innlegg

den gjør så ikke motoren for diesel da ;) om ledningsnettet skulle være brennt så skulle du sett det, og det er rart om du for opp den feilkoden om det er brennt da :?

Og ja, den dyselampa har med drivstoff / innsprøytings annlegget. stemmer det hanskr, glemte egentlig det :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nope, må ikke det vettu, er ikke allverden til jobb å bytte, men ble litt usikker her, men tror det er den lengst bak på pumpa, ikke den som er under pumpa, men kanskje det er noen andre som kan svare på det her :oops: uansett så er det ikke no hokuspokkus å bytte noen av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, må ikke det vettu, er ikke allverden til jobb å bytte, men ble litt usikker her, men tror det er den lengst bak på pumpa, ikke den som er under pumpa, men kanskje det er noen andre som kan svare på det her :oops: uansett så er det ikke no hokuspokkus å bytte noen av dem ;)

den er lengst bak på pumpa ja :=) eg sku bytte pakning på min tds for eit år siden ( punpa lak) skifta øverste pakning men den lak i midten :s å de kan eg ikkje opne fekk eg bedskjed om pg av stillverke var lett å komme ut av stille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehe - ja har vell ikkje fått gjort so mykje anna enn å gå over de enklaste fra begynnelesen igjenn, - las ut feilkoder ; er feil på spedometer jording og straum til eletrisk stoppventil / magnet ventil - sett på koplingss skjema og div. Å den første og mest vesentlege feilen er + 30 spenning til alle forbrukarar rundt hjernen;

- går til hoved rele

- diesel pumpe i tanken

- osv

denne ledningen mangler + og er ganske kjukk 10 - 12 kvadart og svart - den går inn bak hjernen og gjennom torpedoveggen ( muligens inn i bilen ? ) nokon som veit- `?

skjekka sikringer bak med batterie - hovedsikring og alt i orden.

De som gjer att bilen starter er siden e30power har sett staum direkte på magnetventilen leder den staum vidare utover i nette og heilt framm til hoved releet å over til glødereleet - derfor lyser ikkje glødelampa heile tiden.

Pumpa har eg prøvd å tvangskjøre men er død - kommer heller ikkje staum bak.

Stoppventilen på pumpa er i orden pg av att bilen starter med spenning der og stopper om eg tar vekk spenninga.

De som er spm da er kor går denn ledningen henn som gir hoved + til hovedrelea - og kvar er sikringen ? :)

( mulig de er andre forbrukarar som treng staum som ikkje får de gjennom ledningen som er jumpa inn på stoppventilen)

Etter min tankegang er de lite sansynleg att de er mekanisk feil på bilen da alt virket ok dagen før - mens straumen har gått av ein merkelig grunn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne ledningen mangler + og er ganske kjukk 10 - 12 kvadart og svart - den går inn bak hjernen og gjennom torpedoveggen ( muligens inn i bilen ? ) nokon som veit- `?

Denne du skriver om her, den mangler + men er svart, er ikke det en jordledning da?

Skal også se etter i en av tds`ene mine, så skal vi nok få greie på hvor den går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner de er pluss - om ein går bak framm ifra hoved releet ned i stikkaren på 30 klemma og følger ein 2,5 kvadrat rød ledning vidar, kjem eg til ein dings som eg ikkej veit kva er - etter denne er ledningen svart og svær - er pluss fordi om eg koplet til lednignen som går til magnetventilen på pumpa er de pluss på denne ledningen - men kor langt bakover i el nette etter torpedoveggen veit eg ikkje :P flott om du kunne ha sett etter - da de blir litt kjedeleg å demontere heile bilen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...