BB454BB Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Heisann, driver å bygger på en turbobil.. motorn fikk seg en liten overhaling i vinter, med smidde stempler, større dyser...ny turbo, men litt liten på en 3liter 24v. Nå har eg styrt lenge med datasprutet mitt, eg får bilen til å gå...men eg har rett og slett for dårlig gnist. så motor starter fint, men gnisten er så svak at når eg kjører, og trykket nermer seg 0.4+ (stiger brått) så kutter motoren veldig pga gnist blir blåst ut! eg kjører med electromotive coilpakke (HELT NY) dette er 3 dobble coiler og wasted spark oppsett på motor. datapsrutet er DTA p8 pro...ja eg vet det er gammelt.. eg har spurt DTA og dwell time er satt på 2500ms nå...sto på 3000. men hjalp ignenting.. eg har prøvd med en annen NY coilpakke eg fikk lånt, dog nøyaktig samme som meg..like dårlig gnist. har prøvd å bygge om til MSD 6a boks med blaster coil og fordeler...har knakande god gnist med dette oppsettet, men får ikkje start på motor! den bare smeller litt i eksosen en gang i blandt da... eg har spurt rundt på div andre forum, og får ikkje noen gode svar enda, håper det er noen som har peiling innpå her... eg bor rett utenfor bergen om noen i område vil titte håper på gode svar. Mvh
mike Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 Hei, jeg bruker selv et gammelt DTA sprut ( E48 ) Hvis man går inn på Essential Map Settings og velger General engine settings så har du noen valg. Kan vise hvordan min er oppsatt der: Coil on time : 3400 Injector start pulse: 1 Injectors in two stroke mod: no Distributor fitted: yes Transistion from cranking: 950 Injector dead time: 0,75 Offset degres: 0,0 Tacho pulses pr rev: 3 Twin spark og external coil amp er ikke avhuket. Kanskje dette hjelper deg litt. Er ikke sikker om ditt er likens men tror du har noen feil innstillinger
BB454BB Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Skrevet Juli 20, 2011 Hei, jeg bruker selv et gammelt DTA sprut ( E48 ) Hvis man går inn på Essential Map Settings og velger General engine settings så har du noen valg.Kan vise hvordan min er oppsatt der: Coil on time : 3400 Injector start pulse: 1 Injectors in two stroke mod: no Distributor fitted: yes Transistion from cranking: 950 Injector dead time: 0,75 Offset degres: 0,0 Tacho pulses pr rev: 3 Twin spark og external coil amp er ikke avhuket. Kanskje dette hjelper deg litt. Er ikke sikker om ditt er likens men tror du har noen feil innstillinger takker for svar... OM eg skal kjøre med coilpakken min, MAO fordelerløst kan eg jo ikkje huke av for "distributor fitted" ? eg huket av denne når eg prøvde å starte bilen med fordeler. men den går ikke eg skal prøve å kopiere over dette over og se om eg får bedre gnist i coilpakken.
mike Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 Hei, klar over at du ikke kan huke av for fordeler hvis du skal bruke coilpakka, tenkte mer at du prøvde med fordeler og msd.
BB454BB Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 Hei, klar over at du ikke kan huke av for fordeler hvis du skal bruke coilpakka, tenkte mer at du prøvde med fordeler og msd. eg huket av fordeler og brukte coil utgang1 som signal til msd boks/coil. prøvde også å bruke utgang på coil 2...hjalp ikke... altså hører bilen har gnist og smeller og styrer men den starter ikke med fordeler...og ja..eg er fullt klar over tenningsrekkefølge.
BB454BB Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 hva slags plugger kjører du med? vet ikke det i farten. men vi har sjekket gnist med en iridium plugg eller hva den het... (gosorten) dårlig gnist der også med coilpakke... BETRAKTELIG bedre gnist med msd og coil. men ingen start.
BB454BB Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 god aftens. hadde meg en økt på bilen i dag tok av toppdeksel og satt kammer slik att syl 1 var lukket på ventiler, fikk stempel på topp, satt fordeler så rotor pekte på syl 1 på lokket og skrudde fast fordeler der. bilen smeller å styrer på fortsatt.... det er ikkje hint til start i den..har gnist på alle 6 plugger, tok opp 1 og 1 ledning og sjekket gnist...
Morty999 Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 sikker på att triggern er riktig justert mot sprutet?.. så den tenner på riktig tidspunkt... hvordan triggerhjul bruker du ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå