øyvind bp Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Hei. Etter at jeg hadde en motorvask har bilen startet å vibrere på tomgang, og det blir verre når jg setter den i drive og tar av. Når jeg har kommet i fart og cruiser blir det så godt som borte. Jeg lurer litt på hva det kan være? Det er en bmw e34 530i touring 95 mod. Tenkte først på om det har kommet noe vann i fordelingen til tenningen e.l lignende som gjør at den ikke tenner på alle sylindre, men frykter at det er noe med automatkassen. Men siden det kom rett etter motorvask håper jeg ikke det er noe med automatkassen. Den skal vel være for tett for at det kan komme inn noe vann. Da jeg hadde bilen på service i april fikk jeg beskjed om at hardyskiven var littt slitt men ikke at den trengte akutt utskifting. Den kan jo forårsake noe vibrasjoner, men ikke på tomgang vel? Men som sagt er det værst når jeg setter den i drive og i starten når jeg tar av. Håper noen kan komme med tips om hva det kan være. Takk
gica Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Høres ut som den ikke tenner på alle sylinderne her ja. Mulig synderen er fordeleren.
dagrune Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Sjekk om det står vann rundt pluggene,var der feilen lå på min 540 iallefall.
Stonescream Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Sikkert nok vann i den pluggen som er nærmest frontvinduet. Det rant i hvert fall vann ned i den på min gamle E34 m520 pga pakningen under panseret var løs. Kunne også få det om jeg kjørte i nedoverbakke og det fossa ned.
øyvind bp Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Skrevet Juli 20, 2011 Takker for alle svar. Sikkert vann i noen coiler eller rundt tennplugg, som nå har tørket opp. Den går igjenn som ei klokke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå