FiGu Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Hei, I går kveld byttet jeg skiver og klosser foran på e39'n. Etter en kort kjøretur på et par kilometer begynte det å ryke fra bremsene på den ene siden... Når jeg spytta på skiven freste og kokte det... Før jeg demonterer igjen ville det vært fint med noen tips om hvilke deler som evt bør smøres opp siden det opplagt er noe som henger på... FiGu
e30 tic Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 garantert stempelet i calipper som ikke returnerer slik det skal, så med ny bremsekloss så får du slike problemer som du ikke hadde før du skiftet. et tips er å bremse og rotere hjul for hånd før du setter bilen på hjul og prøvekjører
FiGu Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 garantert stempelet i calipper som ikke returnerer slik det skal, så med ny bremsekloss så får du slike problemer som du ikke hadde før du skiftet. et tips er å bremse og rotere hjul for hånd før du setter bilen på hjul og prøvekjører ja, du har nok rett i det. Kan det smøres opp på noen måte?
e30 tic Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 garantert stempelet i calipper som ikke returnerer slik det skal, så med ny bremsekloss så får du slike problemer som du ikke hadde før du skiftet. et tips er å bremse og rotere hjul for hånd før du setter bilen på hjul og prøvekjører ja, du har nok rett i det. Kan det smøres opp på noen måte? Om støv tetningen var i orden rundt stempelet burde det jo være ok, er jo to glidere der også som du kan rengjøre og grease opp, etter det bør det være ok
nimitz Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Det som jeg selv pleier og gjøre hvist stemplet begynner og gå tregt, er og pumpe frem stemplet og så presse det inn igjen med et stort skruvjern. Dette gjøres noen ganger til stemplet løper lettere. Ha gjerne litt kopperpasta på stemplet. Pass bare på så du ikke pumper stemplet for langt ut.
Margido Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Smør også med hts eller lignende under støvmansjetten før du presser tilbake. Smør opp gliderne i samme slengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå