Arfus Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Hei dere! KJørte til ei venninne i ski i natt ved 2 tiden. Reiste hjem ved 8 tiden. Jeg var sykt trøtt og når jeg kjørte på motorveien mot Oslo så jeg skiltet "Trøtt? Stopp og sov 15 min" Elns skiltet! Dere vet hva jeg prater om. Tingen er at når jeg kjørte på motorveien så jeg dette skiltet og bestemte meg og stoppe på neste bensinstasjon or og sove "Liker ikke stoppe i vei kanten for og sove Usikkert?" Men det var for sent. Jeg kjørte og kom til en sving hvor jeg lukka øynene et par sekunder. Og dermed istedet for og svinge kjørte jeg rett ut! Havna på en åker. (Bilde) Jeg gikk til en bonde for og be om hjelp og komme ut. Når bonden kom ut med traktor og skulle taue meg opp kom polti. OFc! Han kom ned til meg mens jeg satt i bilen og var klar til og gasse opp bakken. Jeg fortalte han hva som skjedde "Jeg sovnet er par sekunder og kjørte ut. Jeg hadde tenkt og stoppe på første bensin stasjon for og sove men det ble for sent" Han tokk lappen på stedet (Prøvetid) Så jeg venter på dom tingen optil 3 ukers vente tid xD Tror dere jeg kommer til og miste lappen og må ta den opp? Jeg ble ikke skadet og ingen andre ble skadet! Bilen min funker fortsatt og står hos Viking i Ski. Jeg har aldri vært borti polti før xD Fikk lappen 23 mai i år. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Ser ut som du har kjørt en stubb i åkeren der også ja. Hvordan politiet kommer til å behandle det er vel veeeldig ulikt fra distrikt til distrikt. Mulig han bare vil statuere et eksempel om hvor lett det er å miste førerretten. Jeg har gjordt det samme for litt over ti år siden. Samme tid på døgnet, men det var på vinteren. Sovnet på en rettstrekke og gikk i grøfta. Ringte viking, og dermed kom politiet og stoppet i veikanten og vinket meg inntil. Han lurte på om jeg hadde sovnet (det var opplagt). Jeg sa ja, og da lurte han på om jeg viste at han kunne inndra førerkortet mitt på stedet. Jeg sa ja, og dermed lurte han på om jeg hadde ringt etter hjelp, og dermed reiste de to bare igjen. Så det kommer nok an på hvem du møtte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Må ta teori samt oppkjøring på nytt. Du kan bare være glad ingen ble skadet, og politiet gjorde rett i å ta lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Du kan også være så heldig at du får den tilbake sammen med bot for hensynsløs kjøring. Om du ikke hører fra dem før det er gått 3 uker, så kan du kreve lappen utlevert igjen, ellers må politiet få en rettskjennelse på at de kan beholde den lenger. Lykke til! Surt å miste så snart etter du har tatt den. Men, du fremstår heller ikke som en spesiellt våken person når du kjørte forbi fotoboks i nesten 80km/t når fartsgrensen er satt til 50. Mulig de bare burde beholde den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Som ved alt annet så lærer vi ikke før noen dør eller blir alvorlig skadet, så støtter politiet fult ut her ved og ta fra deg lappen. Nå var du heldig at du bare kjørte ut på en tom åker, mange mye verre alternativer. Håper du lærer av det og blir bedre til og tolke dine egne signaler om trøtthet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Godtok du førerkortbeslag da? I ditt tilfelle tror jeg ikke at jeg ville gjort det. Du kan når som helst velge å trekke tilbake samtykkelsen til førerkortbeslaget. Kjenner jeg follo politiet rett, så har de altfor mye å gjøre nå, og saken blir henlagt og du får lappen tilbake om 3 uker. Det er ihvertfall hva jeg ville gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Jeg mener det er helt rett å gi førerkortbeslag. Du har vært altfor uansvarlig, og det burde du også se selv. Har også store problemer med å forstå hvordan unge og spreke folk kan sovne bak rattet. Man VET at lukker man øynene og sovner er det stor sjanse for at du får nærbekjentskap med innsiden av en rektangulær boks. Den vissheten holder meg våken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Ser jo ut som du har pløyd flere hundre meter med åker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Mister den nok i 3 måneder for uforsvarlig kjøring! kunne jo ha drept noen. og duppa av et par sec ? ser jo ut som du har sovet med gassen i bunn lenge Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Jeg er glad de tok ifra deg førerkortet. Det finnes ingen unnskyldninger for å ha duppet av et øyeblikk. Dette kunne fort ha medført til fatale konsekvenser. Det er sånne tilfeller man leser om i avisen og det er oftest de uskyldige som dør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Flott at purken tok lappen din Tenk om svingen hadde gått andre vegen, og der kom bil imot.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Det er SÆRDELES viktig å sove med EN JÆVLA GANG man føler seg trøtt. Første stoppested. Basta. Det lærte jeg på den stygge måten. Samme som deg; Var trøtt (ikke stuptrøtt), men kjørte for det. Når jeg faktisk ble så trøtt at jeg ville finne rasteplass, var jeg på en vei der det ikke fantes. Ble stadig mer og mer desperat men lette forgjeves. Duppet av i par sekunder før jeg våknet av tidenes tuting fra lastebil som jeg på vei mot i motgående felt... Fikk mitt livs adrenalinsjokk da jeg våkna... Tok meg millisekunder før jeg skjønte situasjonen og flytta tilbake til riktig fil - var pigg våken i timesvis etterpå, ekte nær døden opplevelse... Jeg hadde tapt, 100% - pinglete E30 mot en lastebil...!! Nei, huff. Jeg stopper og sover med en gang nå ass, selv om jeg sliter skikkelig med å sove i bil. Skammer meg masse i dag, nå som jeg har blitt litt mer moden i huet. PS. Kaffe/energidrinker etc. hjelper ikke, kun søvn, det er sant det dem prøver å prakke i deg på de plakatene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Håper virkelig at du var så ok at du tilbydde bonden kompensasjon for det du ødela. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 siden du var så trøtt, skulle du ikke satt deg bare rattet i utgangspunktet! noekult har et poeng, nesten alle må få en lærepenge på en hard måte, men alle på forsjellige måter. jeg kjører som en kjærring på våt/snøete vei og i mørket etter faren min kjørte utafor en skråning rett foran meg når jeg kjørte bak han i vinter. heldigvis gikk det bare utover bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Du burde vel kanskje bare la politiet beholde lappen din? Refererer til viewtopic.php?t=194055 også. Når du klarer å miste lappen 2 ganger og har hatt lappen i drøyt 2-3 mnd(?) så må jeg si at du ikke er en person jeg vil møte på i trafikken.. Hva blir det neste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå