ChrisHesby Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 Når jeg kjørte tidligere i dag så merket jeg at bilen fuska litt når jeg ga full gass på lave turtall. Og ca 5min senere når jeg skulle ut på E18 så fuska bilen noe voldsomt og jeg klarte ikke å komme over 3000rpm selv med full gass. Når jeg kom ut på E18 så kunne jeg bare ha litt gass, ved ca halv gass, så bare stoppet motoren og turtallet sank. Helt til jeg slapp gassen da starta motoren igjen, men så fort jeg prøvde akselerer igjen så stoppa motoren. Til slutt så døde motoren helt. Når jeg prøvde å starte motoren igjen var det ikke tegn til liv. Var heller ingen ulyder, røyk, lukt eller synlige skader/feil. Noen som har noen forslag? Jeg mistenker veivsensoren, selv om jeg bytta den for ganske kort tid siden.
Nr1 Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 Det er ikke veivsensoren,ryker den så går den kamsensoren,men er bege deff så hvil den stoppe. Det høres heller ut som et bensin problem.
ChrisHesby Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Skrevet Juli 20, 2011 Det er ikke veivsensoren,ryker den så går den kamsensoren,men er bege deff så hvil den stoppe.Det høres heller ut som et bensin problem. Når veivsensoren gikk sist så ville ikke bilen starte til slutt. Og motoren døde litt nå og da. Men det kom ikke så brått på som det gjore nå. Tok flere uker før sensoren slutta å funke helt. Kan være bensin problem ja. Har et diagnose apparat, men mangler kabelen som passer til BMW, bestilte den nå i kveld. Så håper den kommer fort, og at jeg finner en feil kode.
Tronstad Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 starter bensin pumpa di når du vrir på tenningen ? du vil høre den "kine" litt i det du vrir på tenningen ! (ikke start bilen bare på med tenningen)
ChrisHesby Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 Har ikke fått testet det ennå. Har vært på Tusenfryd i hele dag. Men skal sjekke det i morra. Hvor sitter forresten bensinpumpa?
ChrisHesby Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 Var ute å testa bensin pumpa nå. Ingen lyd fra den. Og prøvde å koble fra slangen for se om det kom noe bensin, det gjore det ikke. Målet 12v på tilførslen til pumpa og 2,5kohm på pumpa (men det multimeteret er ikke godt, så stoler ikke helt 100% på det) Men i følge de målingene så er det bensin pumpa som er gåen. Så tenker jeg prøver å bytte den.
ChrisHesby Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Byttet bensin pumpa og bilen startet med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå