bobtrude Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 Hei, jeg har akkurat kjøpt meg min første BMW og valget falt på en e39 520d 2001. Jeg har lest masse på forumet her og det virker som at det er mange nevenyttige folk her . Jeg må si jeg er meget fornøyd med kjøpet og bilen er en drøm å kjøre. Full servicehistorikk, 152000km på telleren, PDC hele veien rundt, avtakbart henger feste, soltak. Måtte ut med 85000,- noe jeg tror er et ganske godt kjøp. Annonsen på Finn.no så helt forferdelig ut så jeg tror dette skremte endel folk unna Det eneste jeg har å klage litt på er at panseret som ble lakkert i vinter (etter et uhell fra forrige eier) er lakkert veldig dårlig. Jeg ringte til lakkeringsverkstedet (BMW Sarpsborg) og fikk snakke med rette vedkommende. Jeg forklarte at det var rustdannelser over lyktene allerede og at det var "sig" mange steder på panseret. Han ga meg ganske kjapt og strengt svar om at da ikke fjernet rust når det gjaldt forsikringstilfeller, de bare slipte ned så godt de kunne og så lakket oppå. Siget kunne jeg komme innom med så skulle han ta en titt på det. Er ikke dette litt drøyt? Syntes da at en lakk burde holde mer enn i 6 mnd uten å ruste. Har ikke bilder men skal ta så fort jeg får gjort det. Noen råd? Legger ut et dårlig mobilbilde av bilen
bcrazy Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 Om rusta kommer undenfra fra falsen over lykta, så er det ikke så lett å få bort, uten å kappe ut og sveise inn nytt. Evt nytt panser.
HMW Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Uhell? Finn ut av hva som skjedde og hvordan tilstand var før uhell.. kanskje panseret burde vært byttet. Høres ut som det er gjort en rask og dårlig jobb her..
bobtrude Skrevet Juli 23, 2011 Forfatter Skrevet Juli 23, 2011 Ja tenkte jeg skulle la de få sjanse til å rette opp før jeg trekker konklusjoner, måtte bare lufte om det hørtes urimlig ut å klage på. Får stikke innom en dag som de anbefalte. Ellers så har jeg bestilt skiver rundt hele, kasterstag på begge sider og viskergummi fra koed:). Veldig fornøyd med bilen, blir sikkert kvitt bremsevibrasjonene med delene.
lasseln Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Absolutt en god bil, har selv en 520d, men da en Touring. Kjempe fornøyd sålangt jeg også Dessverre er ikke bilen noen rakett, men det veies opp av at bilen er en drøm å kjøre, og komforten er glimrende! Ang. lakken så ville jeg nok ikke sett på det som urimelig å klage, da virker helt klart at det er gjort en dårlig lakkjobb.
Thundercoil Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 I fjor jobbet jeg en periode på et lakk/opprettingsverksted som tok hovedsaklig forsikringssaker. Der var det uaktuelt å lakkere over rust. Så småting ble kappet og sveist, og overkommelige bulker ble massert ut og sparklet, ellers byttet man karosseridelene som var skadet slik at det hadde blitt dyrere å fikse enn å bytte osv. Sjeldent det ble gjort feil med lakkeringen, men hvis det ble litt appelsinhud/synkninger/renninger o.l. fikk kundene det lakkert på nytt, uten ekstra kostnad. Steinsprut der i mot..Det måtte de betale for selv. Det hendte at kunder kom inn med litt oppskrapte fangere og andre deler, og bare ba oss om å lakkere over det. Da ble det mye rimeligere for dem, og ingen garantier. Så jeg hadde vært skikkelig flau av å gjøre en så dårlig jobb som du beskriver. Det hadde ikke vært akseptabelt. Hehe. I lakkyrket SKAL man være nøye. Finner man så mye som ett støvkorn, bør det pusses ned, bli lagt i en dråpe med lakk, og polert opp igjen. Så spør du meg, har du god rett til å klage. Med mindre det er gjort svart for 10 000 i garasjen til en random person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå