Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
:mrgreen:

Tipper den røk i gulvplaten så sveisekaka sitter igjen på braketten :D

Bruk tiden thoru, frem med a4 ark og blyant, summer opp hele greia fra 1ste verksted-besøk med dine rep-ønsker til sveisen sprakk, Syns det er greit å ha det sammenhengende selv, for at du kommer til å møte mot-arumentasjon tviler jeg ikke på :shock:

Sveisekaka sitter igjen i karroseriet. ;)

Skal sette sammen et ark i morgen også ta det opp med dem før jeg går på jobb på mandag. Håper for guds skyld de legger seg flate. Går jo bare ut over dem hvis jeg går til biltilsynet med det. Har også en bekjent som driver bilblad som sikkert vil lage en artikkel om det hvis de krangler.

dirtydicky: Ja, har også skjønt at flere av dem er BMW folk, så fatter ikke hvordan noen har funnet på å dra frem sveiseaparatet. :roll:

Skrevet

:mrgreen:

Må jo ha vært en lærling med 0 peiling ? og ingen som har sjekket opp i hva han har drivet med.

kjenner flere som jobber der, og de er jo serriøse og BMW Folk.

Ja det er helt umulig at et verksted består av bare kloninger, må ha vært en lærling som jobba alene nærme helga det her :idea:
Har også en bekjent som driver bilblad
Mulighetene er ihverfall her.

Lykke til thoru, håper på en oppdat når du har "krangla" ferdig

Skrevet

De har faktisk prestert å sveise fast spissingjusteringa bak.... :applause::applause:

Dette er jo direkte farlig å kjøre med.. ett normalt verksted som hadde tatt eu kontroll på denne bilen ville nok tilogmed gitt 3er feil (kjøreforbud) pga denne "reparasjonen" deres.

Som ett profesjonelt verksted bør de ordne opp i dette GRATIS.

Skrevet

Som ett profesjonelt verksted bør de ordne opp i dette GRATIS.

Kommer til å kreve det ja! Og siden jeg er avhengig av bil for tiden, kommer jeg også til å kreve gratis leiebil i den tiden de bruker på å reparere bilen skikkelig.

Skrevet

Da har jeg vært nede og hatt en prat med dem, ble overasket over hvor vellvillige de var. Ikke noe forsøk på bortforklaring eller noe!

Jeg valgte å låne mamma sin bil ned for å bruke min minst mulig. Gikk først til et annet bilverksted og fikk dem til å se på bildene og de var enige i at dette ikke var bra. Deretter gikk jeg over til de som hadde reparert bilen min. (Ingen av verkstedene fikk vite navnet på hverandre) Han jeg snakket med sist så ut til å ha ferie nå, så snakket med en annen kundebehandler. La saken frem kronologisk og saklig. Viste bildene underveis og forklarte nøye. Holdt hele tiden en høflig, men streng tone. Til slutt oppsumerte jeg og krevde dette ordnet. Ymtet også frempå at jeg trengte leiebil. Han hadde ikke noe inne i dag, men "vi måtte jo finne en løsning på det". Endte opp med at jeg gikk hjem, hentet bilen og satte den hos dem så skulle dem se på det.

Hvis de ikke ringer i løpet av dagen i dag, så kommer jeg til å ringe dem.

Skrevet

Fikk også svar fra selgeren av senkesettet i dag. Produsenten mente at fjørene var montert feil og at justeringskoppen skulle være oppe og ikke nede. Har mine tvil om dette, ettersom det funket fint å ha den nede før, men skal prøves når jeg får bilen tilbake.

Skrevet

Liten oppdatering:

Fikk bilen tilbake og da hadde de bort ut og satt i helicoil og gjort alt dette bra. Brekket hadde dem visst nok også gjort noe med, men det funket fortsatt ikke. I tillegg kom det skumle skranglelyder fra høyre bakhjul. Disse lydene forsvant når jeg dro i brekket. Så inn igjen med bilen og når jeg fikk den tilbake i dag, var ting endelig på stell. Eller fjørene var fortsatt flate, men fant ut av det når jeg kom hjem. Gummien i lagrene i toppen på begge demperne bak var revet ut av metallet rundt, så demperne kunne fortsette opp og inn i bagasjerommet som dem ville. Med andre ord dempet bilen kun på fjørene bak. Så tenkte å bestille K-sport lager fra GS istedet for kopi av originale fra Koed.

Skrevet

Er ikke dempertårnene som har revnet, er bare gummien i tårnlageret som har blitt revet ut av festet sitt og fortsatt gjennom interiørdekslene.

ybf8w0jzooirg7l9iulh.jpg

2ok5rfqtgpdwtlsj2zjn.jpg

vo78c38ttftsi3yecygg.jpg

Skrevet

Mangler en skive på undersiden på den derre! Hvem har montert demperne?

Gjorde nemlig samme feil selv...

Hadde også aldri giddet å kjøpe noe forsterket. Det er penger ut vinduet i noe du garantert ikke merker noe forskjell på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...