Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tide med en oppdatering vel.

Har planer om å oppgradere motoren litt etterhvert, arp bolter her og der, kvasskammer, datasprut og bedre coiler++ samt noen framtidige større planer. Noen som har noen tips på å få motoren til å yte maximalt uten turbo/kompressor? Eventuelt hvor mange hester kan jeg forvente å få ut av den uten ''falskluft''? :P

Men det første blir noen nye o-ringer og pakninger rundt omkring, oljebytte på girkasse og motor og en bedre cluch. Forslag til cluch mottas med takk! :)

Noen bilder :D

Kutter bort veggen bak istedenfor å tette den, så sveiser jeg heller fast en L-list og og lager den i aluminium. Må jo være tett når jeg skal ha fuel baki der.

bld534zfnxeg8nyayr95.jpg

xx0w6vvko00co4pe8h9e.jpg

Fått satt på snap-off rattnav. Rattet blir byttet til et dypere et.

ksm4qop8tg9u7iza5gei.jpg

7yxmryhhaf3so7r4m65u.jpg

rnqvswdcmxjauntkrz47.jpg

• Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 1 month later...
Skrevet

Må vel oppdatere litt her, lenge siden sist nå.

Skjer litt om dagen har fått leid meg verksted og fått bilen inn der =D

Så når jeg først gjør noe nå går det så mye fortere enn det gjør på grusplassen utenfor her :P

Var oppe en tur i dag og pusset/ lakket litt i motorrommet.

Slik ble resultatet:

bx67dxc167q9og8wq11s.jpg

Pusset ned og grunnet med rustbeskytter

Ferdig lakket:

6m12eqthsqdeqakvpoe5.jpg

Tar det jeg rekker hver gang, men går sakte men sikkert fremover ;)

Her er noen bilder av bilen på verkstedet:

x9ncmse62yj51fr9fv7v.jpg

rjs6tpy1f5jtd0y2hqjq.jpg

Blir nok oppdateringer noe oftere nå som jeg har kommet meg på plass i verkstedet og får unna litt på bilen igjen :D

Og forslag til 6 punkt sinter clutch tas imot med stor takk :)

Skrevet
drit tøfft å bygge suge drifter :)

Takk takk!

Blir sugemaskin de første 2-3 sesongene så får jeg se om ikke det blir kompressor for å få opp hk men fortsatt ha en jevn kurve så jeg har mye og hente fra bunn ;)

Skrevet

Jeg Kjørte med 3,6 svinghjul og trykkplate sammen med en 4 pucket sinter, og det funket kanon. 3.8 i e30 er morro, men sørg for og få inn en solid radiator, da kjøling er et problem. Lag plass til en radiator med stor kjøleflate.

Skrevet
Jeg Kjørte med 3,6 svinghjul og trykkplate sammen med en 4 pucket sinter, og det funket kanon. 3.8 i e30 er morro, men sørg for og få inn en solid radiator, da kjøling er et problem. Lag plass til en radiator med stor kjøleflate.

Hadde planer om å kjøre med 3,6 svinghjulet, men hvor mange mm må clutchen være?

Har en orginal M5 radiator som skal plasseres baki så håper ikke kjølinga blir noe problem på denne ;)

Skrevet

Hadde planer om å kjøre med 3,6 svinghjulet, men hvor mange mm må clutchen være?

Har en orginal M5 radiator som skal plasseres baki så håper ikke kjølinga blir noe problem på denne ;)

Jeg hadde m5 radiator plasert baki på min e30 med s38.. Jeg hadde også el vannpumpe, og 2 heftige vifter baki, men ved hard kjøring ble den fort for varm :? Så jeg kjøpte alu radiator til front heller..

Skrevet

Jeg hadde m5 radiator plasert baki på min e30 med s38.. Jeg hadde også el vannpumpe, og 2 heftige vifter baki, men ved hard kjøring ble den fort for varm :? Så jeg kjøpte alu radiator til front heller..

Hvor mye luft hadde du inn da? Tenkte å ha god lufting inn med scoop i siderutene bak og muligens på sidene. Får se om den løsningen holder, hvis ikke får jeg spandere på meg en alu raddis med god størrelse på ;)

Merket du stor forskjell på M5 bak og alu foran forresten?

Skrevet

clutchen må være 240 mm

Skrevet

Jeg hadde et scoop som bygde ca 15 cm ned under bilen. Hadde også hevet bagasjeluke, samt huller i plata mellom lyktene..

Jeg vil påstå at det koster omtrent like mye i slanger/rør og det andre som skal til for å flytta radiatoren bak, som å kjøpe en i alu. Tviler på at org vannpumpa klarer noe serlig flow med så mye vann som skal flyttes.

Jeg merket stoor forskjell når jeg fikk alu radiator i fronten.. Har ikke slitt noe med kjøling etter dette! Jeg har jo også el vannpumpe, den hjelper vell også på en del. Men med hard banekjøring, så kommer tempen ikke over ca 90grader :)

Skrevet

Jeg har brukt e28 535i radiator, frontmontert selvsagt, på min e28 med s38b36. Det har fungert helt topp så lenge man er i fart. Har aldri hatt problemer med varme uansett bruk på bane med dette oppsettet. Har ikke brukt el-vifta engang. Problemet kommer først når man står stille. Det vil igjen si at man kan nesten ha så stor radiator man vil, men uten en skikkelig vifte hjelper det ikke. Den originale vifta hadde ikke jeg plass til. Med den hadde det ikke vært varmeproblem på tomgang heller. Jeg hadde den største "smalvifta" til Spal.

Skrevet

Takk for innspill! Kommer til å trenge litt hjelp av dere som har vert borti dette før, så setter stor pris på at dere svarer :)

e30tic: gjelder det både 3,6 og 3,8 svinghjulet? I tilfelle jeg bestemmer meg for å kjøre med det en stund/ Ikke får tak i 3,6..

Magne^^: Får vel gå til anskaffelse av alu raddis da :P Hvor fikk du tak i el vannpumpa forresten? Pris?

Rune b. : Vet du om den er større eller mindre enn m5 rdiatoren? Har du måla på den hadde jeg blitt glad ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...