Gå til innhold

Lekker fortsatt :( radiator tett og nå hvitskum i kjøleveska

Toor1988
 Share

Anbefalte innlegg

Står fast i Skien og bilen koker. Noen som kan hjelpe? Jeg må komme meg hjem til Molde.

Har snakka me forsikring selskapet og de sier de kan dekke transporten av bilen til nærmeste verksted i skien og reisa mi hjem til molde. Men så må jeg reise ned igjen til skien og hente bilen når den er i orden:S og så kjøre opp igjen.

Ingen her som kan hjelpe meg me og få bilen til molde? Me bil henger eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sett varmeapparat på maks varme og skru på full styrke på varmevifta. (med tenning på.., ikke motor)

Skru ut lufteskruene i radiator + den andre lufteskruen og påfyllingslokket.

Fyll på frostveske til det slutter å boble ut av lufteskruehullet..,start med den på radiatoren. skal komme ren veske ut, ikke luftbobler. ta radiator skruen først så den andre. samme prosedyre. så sett på lokket.

NB! Bruk kun samme farge på frostvesken som du har fra før. Fargene skal IKKE blandes!

Kjør motor varm, og etterfyll om nødvendig neste gang. (greit å vente til motor er litt kald igjen.., trykk i systemet og vannet kan ha "ekspandert" litt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett varmeapparat på maks varme og skru på full styrke på varmevifta. (med tenning på.., ikke motor)

Skru ut lufteskruene i radiator + den andre lufteskruen og påfyllingslokket.

Fyll på frostveske til det slutter å boble ut av lufteskruehullet..,start med den på radiatoren. skal komme ren veske ut, ikke luftbobler. ta radiator skruen først så den andre. samme prosedyre. så sett på lokket.

NB! Bruk kun samme farge på frostvesken som du har fra før. Fargene skal IKKE blandes!

Kjør motor varm, og etterfyll om nødvendig neste gang. (greit å vente til motor er litt kald igjen.., trykk i systemet og vannet kan ha "ekspandert" litt).

Takk ska prøve det litt senere når motoren er kald se om det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...