Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lurer bare på hvordan han klarte dette uten å demontere lykter og fanger, eller er det noen andre på forumet som har klart det samme?

Jeg har nettopp byttet motstander på min vifte, og da demonterte jeg fronten og tok ut hele vifteinnsatsen. Jeg er også interessert i å høre hvordan han fikk til dette uten å demontere noe. Det var forsåvidt en ok jobb når man hadde vifta liggende på arbeidsbordet, men å ha fått til en skikkelig lodding + isolering og korrekt montering av begge de nye motstandene med den begrensede plassen man har til rådighet når ingenting er demontert, ja det er veldig veldig imponerende! :)

Jeg fant denne siden: http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/ACResistor/

Mulig han har gjort det på denne måten? Men det kan umulig bli skikkelig gjort og hvor lenge holder dette?

Skrevet

Er det ikke mulig å få det til hvis man skrur av det gitteret som er foran vifta? Min plan var å gjøre det på denne måten, evt å drite i det siden den sluttet å virke for 8 år siden... AC kjøler fortsatt bra, men bittelitt dårligere på tomgang

Skrevet
Er det ikke mulig å få det til hvis man skrur av det gitteret som er foran vifta? Min plan var å gjøre det på denne måten, evt å drite i det siden den sluttet å virke for 8 år siden... AC kjøler fortsatt bra, men bittelitt dårligere på tomgang

Problemet er at man kommer ikke til alle skruene på gitteret uten å demontere det som er foran viften ( luftstyringene ), og da må lykter og støtfanger demonteres. Det er jo selvfølgelig mulig å klippe opp gitteret men det vil ikke se så fint ut etterpå.

Skrevet
Du må bytte motstand satsen på ac viften, så å si alle e39 har denne feilen, også min som jeg byttet på nettop. Du ser de gjennom gitteret til ac viften. Du klarer å trikse det til og bytte de gjennom viftebladene. Du klipper vekk de gamle motstandene og setter inn de nye med kabelsko. Litt knot men bedre en å ta av lykter, fanger ++++. Tidsestimat 1,5-3 timer. Motstandssettet koster ca 500 lappen hos bavaria.

Du klipper ikke opp gitteret, du driller et 8mm hull så du kommer til den ene torx skruen som du ikke kommer til på viftegitteret.

Skrevet
Du må bytte motstand satsen på ac viften, så å si alle e39 har denne feilen, også min som jeg byttet på nettop. Du ser de gjennom gitteret til ac viften. Du klarer å trikse det til og bytte de gjennom viftebladene. Du klipper vekk de gamle motstandene og setter inn de nye med kabelsko. Litt knot men bedre en å ta av lykter, fanger ++++. Tidsestimat 1,5-3 timer. Motstandssettet koster ca 500 lappen hos bavaria.

Du klipper ikke opp gitteret, du driller et 8mm hull så du kommer til den ene torx skruen som du ikke kommer til på viftegitteret.

Takker for svar:)) Har studert det litt nøyere på min, tror det skal være mulig å få motstandene med ledningsnett helt ut bare ved å demontere det øverste gitteret. Ser ledningene går en litt annen mer tilgjengelig vei på min i forhold til de forskjellige DIYer jeg har sett på nettet.

Nå bøtter det ned ute så jeg får vel gire meg opp til å få det ordnet så snart det er vær til det [-o<

Skal prøve å huske å ta noen bilder hvis det er annerledes på min og som kan være til hjelp for andre med samme problem. Er vel ikke siste gangen dette emnet kommer opp :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...