Gå til innhold

Idrive service meny spørsmål

Anhe
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min har hatt service for 5000km siden, men under service valget i idrive menyen står det en gul trekant vedsiden av både olje og filter teksten, resten av listen har grønnt OK tegn ved siden av tilhørende tekst.

Under olje er følgende informasjon 07.2011 og 10000km, under filter står dette 07.2011 og 14000km.

Er dette noe som er forårsaket av at verkstedet har glemt å oppdatere idrive systemet etter service? Eller skal dette oppdateres automatisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken service var du inne for sist?

Bilen din har behovsprøvd service system noe som gjør at servicer er delt opp i mange mindre servicepunkter.

Det du skriver her er at bilen skal ha oljeservice om 10000km og microfilterservice om 14000km eller i 7. måned i 2011, det som først intreffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Ser det nå, sist service innholdt ikke olje eller nikrofilter. Skjønner opplegget nå, takk.

Har noen en est. pris på kun bytte av olje og filter hos bmw? Anbefales det å ta servicen andre steder?

Den km indikasjonen er den statisk? Kan ikke se at den har endret seg siden jeg fikk bilen. I såfall ligger gammle eier laangt bak skjema da det er 17000 siden forrige oljeskift ifølge servicehefte.

EDIT: googla litt, ser ut til at oljeskift er i underkant av 30000km eller 2år. Og at det er 2års kriteriet som er gjeldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris på oljeserviceene varierer en del ettersom luftfilter, drivstofffilter og evt. veivhusfilter skal skiftes ved hvert 3. oljeskift.

Det er også forskjell på om du bestiller oljeskift eller oljeservice, da oljeservice også inneholder noen sjekkpunkt.

Etter min personlige mening synes jeg ikke at et rent oljeskift kvalifiserer til oljeservicestempel i serviceboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...