Gå til innhold

328i motor (M52B28) - * GONE *


AlXz
 Share

Anbefalte innlegg

Litt lang km, men den funket bra det jeg har kjørt med den.

Motor er plukket ut av bil og står klar til henting.

Har filmklipp av motoren her:

Km stand på bilen motor kommer fra var ca 280tusen km.

Kommer fra 1995mod svensk 328iA som er momset inn. (har papirer!)

Motortemp lå stabilt der den skulle, og det blåste bra varme i varmeapparatet.

Men det har forsvunnet endel olje under bruk.. mulig lekkasje, eller så bruker den olje..

Hadde litt problemer med å starte den et par ganger i vinter når den hadde stått noen dager.

Da ble plugger renset/byttet, samt satt over en annen bensinpumpe for å være sikker.

Og da ble det start etter litt kinning på starteren, og den funket fint etterpå.

Ønsker seriøse bud. Kan vurdere å selge deler av den også..

  • * Dynamo
    * Servopumpe
    * Startmotor
    * Startkrans (til automatkasse)
    * Elnett
    * Hjerne/ewsII boks + nøkkel-chip
    * Luft masse måler
    * Coiler
    * Blokk (veiv, råder, stempler..) & Topp (kammer, ventiler..)
    * Motorarmer/fester
    * Innsug/gass-spjeld
    * Fuel rail
    * Dyser
    * Bunnpanne med oljesil
    * Viskosekobling/vifte
    * Termostathus
    * Toppdeksel
    * Plastikk deksel oppå motor
    * Kjøleslanger
    * Oljefilterhus
    * Vanos
    * Ac pumpe-brakett

kzpr336ml8i12afcna2i.jpg

vhiq8t1brux5zwiv6r2e.jpg

vjdiciin0wuq8a5wy2l3.jpg

ijf9wr4egd7knlh822p2.jpg

Ved deling:

Topp 3-4000,-

Bunndel (veiv, råder, etc..) 4000,-

Dynamo 600,-

Servopumpe 600,-

LMM 900,-

Elnett/hjerne/ewsII 1500-2000

Bunnpanne 500,-

Motorfester + puter 500,-

Coiler 300,- stk

Toppdeksel 500,-

Eller ALT 6000,- ved rask handel.

Bud på oppdeling kan også vurderes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Regner med det, med litt små fiks.

Mulig litt andre motorfester og slikt.

Bunnpanna tror jeg faktisk er samme på e39.

Tenkte helst selge blokk/topp som én enhet ihvertfall.

Helst mer også.

Men du kan gjerne sende et bud på PM f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du med 6000,- ASAP, så får du komplett motor med dynamo, servopumpe, elnett + hjerne + ewsII boks + chip fra nøkkel, startmotor, lmm + sportfilter.

Motorfester er med (har fått bud på de løst..)

Ellers var det en som var intresert i elnett + hjerne + ewsII sakene løst, men da vil jeg helst selge motor løst først eventuelt.

Har eksosanlegg til salgs mot litt ekstra også.

Eller 5000,- så kan du hente motor uten dynamo, servo, lmm + startmotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Sitter startkrans igjen fra automat.

Girkasse og konverteren er borte.

Så du må ha svinghjuls-lager, svinghjul, trykkplate og clutchlamell

+ manuell girkasse, utløserlager, ... dersom du skal ha manuell gir på den.

Så en guide på nettet til ombygging.., så ganske greit ut egentlig.

EDIT: Her er den guiden. Ombygging fra automat til manuell.

http://www.e36-tech.com/forum/diy-e36-3 ... -1373.html

Men her er det bil som er levert med automat som bygges om, det blir noe mere arbeid.

Om bilen du har er med manuell gir, så skal du nok ikke trenge gjøre noe med elektronikken, og pedalkasse, slavesylinder etc har du jo på bilen da.., så stort sett er det vel det jeg listet opp over her som trengs byttes da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det passer fysisk.

Men 320 har enkeltmasse svinghjul org tror jeg, og 325/328 tror jeg har dobbeltmasse.

Hvis du sender en pm til hardrocxsludge her på forumet, så tror jeg han mulig vet.

Lurer på om han hadde 320 kasse på 328 motor.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...