Gå til innhold

E36 Rykker/jukker ved pådrag / motorbrems

Gislius
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

har en 94 E36 M3 som vugger litt..

Viss jeg slipper gassen litt brått, eller, ikke alltid det trenger å være brått engang så virker det som noe vugger/jukker/samme bevegelse som når du tar ei dame bakfra...

Kan cruise igjennom byen i et litt høyt gir, og i enkelte tilfeller kan bilen begynne å gynge fram og tilbake av seg selv. Jeg må selv avbryte dette med å trykke inn clutchen. Jeg kjenner godt at bilen/motor/drivverk gynger når den gjør dette.

Ble en del en del bedre etter jeg skiftet hardykobling, men er av og til.. Plagsomt, skal da ikke være sånn ;)

Har en liten formening om motorfester/girfester..

Tenker også på foringer i diffen, men føler ikke på lyden/rykkingen at det er dette...

Har noen erfaring med dette?

Har lite lyst å bytte deler for å finne feilen, så håper noen vet dette :)

Håper alle forstår hva jeg mener ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du hører at det klunker i dama så kan det slakk i håfta

kan være på tide med en håfteprotese.

pass på at hun ikke håpper ned i siloen da har hun håfte leddet helt opp i mellomgulvet.

blir noe skjeiv i bakstillinga (sub frame disaster).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke dette var et problem på M3?

Men bakstillinga virker ganske bein..

For det virker egentlig som hele rekka (motor, gir og diff) jukker.. Derfor jeg tenker motorfester, det gir vel nok kraft til å jokke hele greia...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du hører at det klunker i dama så kan det slakk i håfta

kan være på tide med en håfteprotese.

pass på at hun ikke håpper ned i siloen da har hun håfte leddet helt opp i mellomgulvet.

blir noe skjeiv i bakstillinga (sub frame disaster).

:lol::lol::lol:

Seriøst

Har en liten formening om motorfester

Tror du sier det selv her.

For å sjekke motorfester kan du sette på håndbrekket for fullt så jukker du bilen frem og tilbake i gir mens noen ser på motor/fester om det beveger seg mye.

Husk at clutchen fort blir varm av dette. Gjør ingen ting om den slurer litt bare du ikke gjør det etter den er gått varm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og hørt en liten klonkelyd når jeg slipper clutchen i revers, kanskje samme lyden?

Lurt med håndbrekket, aldri tenkt på engang ^^

Har ikke chip eller noen ting.. Er helt original..

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg slipper gassen litt brått, eller, ikke alltid det trenger å være brått engang så virker det som noe vugger/jukker/samme bevegelse som når du tar ei dame bakfra...

Kan cruise igjennom byen i et litt høyt gir, og i enkelte tilfeller kan bilen begynne å gynge fram og tilbake av seg selv. Jeg må selv avbryte dette med å trykke inn clutchen. Jeg kjenner godt at bilen/motor/drivverk gynger når den gjør dette.

Misforsto innlegget litt jeg. Ble så opptatt av jukking :lol:

:|

Hadde selv dette problemet på en 520. Jukkinga kom gjerne ved lavt turtall og ved start og når jeg slakket av og kjørte rolig.

Hadde da en gåen lmm men trodde ikke den kunne føre til dette, men det gjorde den faktisk. Skiftet den så ble alt bra.

Når lmm var gåen merket jeg lite til jaginga som de fleste får. Den jaget litt noen ganger og hadde et høyere turtall noen ganger.

Men jukket som f.. Følte meg som en nykonfirmant som var ute med pappas bil :oops:

Så hvis du har litt problem med denne eller lamda ville jeg sjekket dette.

Jukkinga vil jo også forsterke seg når foringer og hardy er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe^^ Fort gjort å bli opptatt av det xD

Har ikke reagert på noe unormalt turtall..

Skal inn på forhjulskontroll, får smiske me di å få di til å sjekke(Koble til pc) ^^

Må bli bra da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...