Gå til innhold

fornye Skinnseter til BMW.. anbefalinger?

Share

Anbefalte innlegg

Hei, Fikk kjøpt noen Skinnseter til min E30 til en billig penge :)

Det er jo rift ogsånt.. Noen som veit hvem som syr? :)

Også er det noen som veit hvilke middel/spray/voks jeg kan bruke på det her ? Snakk om Blått skinn..

Jeg veit at det er flere produkter man kan bruke men jeg har aldri brukt noe av det før så kom gjerne med Produkt og evt pris også hvor jeg får kjøpt det her hen :)

Takker for all svar jeg kan få :)

j6camwcksjcu8schorp8.jpg

ms8o4suz2d2io8yckuk1.jpg

je9ml1gwfs8pva4ugpeb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt gode omtaler om Swisswax sitt leather kit, men har ikke erfaring med det selv.

Vet at Jacobsen91 her på forumet har brukt det på sin bil, og resultatet ble bra ;)

Vet også at du Swisswax har en god skinnfarging, bare å sende inn en ørliten bit med skinn til de, slik at de får fargen (hør med Saltkjelen for yttligere info om dette) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sømmen som har raknet krever vel litt mer enn litt pleiemiddel. Ellers er det fullt mulig å farge opp skinnet, til og med bytte farge om du f.eks vil ha det sort, og reparere krakeleringer så lenge det ikke er hull i skinnet. Flere som leverer midler til dette, f.eks Swissvax, Leathermaster, Dynamixdyes etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitt som det der er, vil jeg annbefale å lakke det oppigjen med airbrush.. Da kan du jo lakke hele greia i en annen farge også, når du først er i gang :) Dynamix sine produkt har jeg gode erfaringer med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal både tilføre fuktighet og farge til mitt blåe interiør og - husker ikke hva jeg har i farta, men har Meguair`s Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner og en eller annen dyr fargestoff. Skal finne frem fargestoffet og se hva det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode forslag :) Hva må jeg gjøre for å lakke de om til sort? :) Hadde blitt litt rått 8)

Hva anbefaler dere ? Type lakk ogsånt... Når man lakkerer en bil så må man pusse og grunne ogsånt, Men hvordan gjør man det med seter? Må vell være en slitesterk lakk som tåler litt? :) Og det kan ikke være vanlig lakk som er beregna på en bil?

Kanskje evt en link på bimmers eller på en norsknettside der jeg kan spørre og grave og se på andre som har gjort det ? :) Takker for all svar igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne posten kan være nyttig for deg jeg:

Oh hai, just some lessons learned and words of advice, don't take these words as truth. Just my experience and tips I think you should use

Dyeing tips:

Don't buy foam brushes, buy artist acrylic brushes: 3/4" - 1"

When dyeing, do NOT stop in the middle of a panel, make it to the closest seam and stop. If you get bubbles or heavy spots of dye, blow on them to even them out.

You might think that you will get brush marks, swirls, etc when the dye dries, but just be patient, they will even out. The WORST mistake I made while dyeing was trying and touching up half dried dye, it scuffed up and make a mark when dry. If you mess up, DONT touch it. Let it dry and wetsand out w/ 1500 grit, then apply another coat. It will even out

When dyeing, you will notice that the dye separates really quickly. No lie, you will get some dye on your brush and paint a bit, then go back to get more dye on the brush and the dye will have already separated. You need to keep stirring the dye before you go and paint with it.

Take the seats apart. I don't know how Alec did the dye job with his seat together. I did my drivers seat like that and I realized that the seams where the seat cushion met the back were going to be messed up. So I took them apart and they were horrible, the dye had made the leather stick to itself and I had to rip it apart, breaking the dye. I had to go back and wetsand and redo the portion of the drivers seat that was messed up. I did my passengers seat the proper way, taking it apart and dyeing the panels separately.

Husk å rense skinnet godt før du starter å farge opp skinnet, bruk egnet produkt, ellers har jeg hørt at lighterbensin kan fungere også, uten at jeg kan snakke av erfaring om det. Skinnfarge påføres med en liten og myk svamp, som jeg mener følger med swissvax sitt skinnfarge kit.

http://swissvax.no/startside-mainmenu-6 ... gory_id=31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne posten kan være nyttig for deg jeg:
Oh hai, just some lessons learned and words of advice, don't take these words as truth. Just my experience and tips I think you should use

Dyeing tips:

Don't buy foam brushes, buy artist acrylic brushes: 3/4" - 1"

When dyeing, do NOT stop in the middle of a panel, make it to the closest seam and stop. If you get bubbles or heavy spots of dye, blow on them to even them out.

You might think that you will get brush marks, swirls, etc when the dye dries, but just be patient, they will even out. The WORST mistake I made while dyeing was trying and touching up half dried dye, it scuffed up and make a mark when dry. If you mess up, DONT touch it. Let it dry and wetsand out w/ 1500 grit, then apply another coat. It will even out

When dyeing, you will notice that the dye separates really quickly. No lie, you will get some dye on your brush and paint a bit, then go back to get more dye on the brush and the dye will have already separated. You need to keep stirring the dye before you go and paint with it.

Take the seats apart. I don't know how Alec did the dye job with his seat together. I did my drivers seat like that and I realized that the seams where the seat cushion met the back were going to be messed up. So I took them apart and they were horrible, the dye had made the leather stick to itself and I had to rip it apart, breaking the dye. I had to go back and wetsand and redo the portion of the drivers seat that was messed up. I did my passengers seat the proper way, taking it apart and dyeing the panels separately.

Husk å rense skinnet godt før du starter å farge opp skinnet, bruk egnet produkt, ellers har jeg hørt at lighterbensin kan fungere også, uten at jeg kan snakke av erfaring om det. Skinnfarge påføres med en liten og myk svamp, som jeg mener følger med swissvax sitt skinnfarge kit.

http://swissvax.no/startside-mainmenu-6 ... gory_id=31

Takker for tipset :) Må få prøvd å få gjort noe med setene snart hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Hei,

Jeg kan trygt anbefale Oslo Skinnspesialisten i kakkelovnskroken 2. se: www.oslo-skinnspesialisten.no Jeg har sett mye av arbeidet de har utført, samt at de farget opp sidevangen på en 535d jeg hadde til strøkent resultat! De selger også produkter fra tyske Lederzentrum som farge og konserveringsprodukter dersom man ønsker å teste selv.

Mvh

Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...