jpse36 Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 hei, lurte litt på om noen som har litt erfaring med denne motoren. har ett hull i insuget mitt som det ser ut som skal sitte en sensor. ser ut som det er nr 16 på dette bilde, tipper dette er innsugstemperatur sensoren? spørsmålet mitt er: har alle m3 motorer den sensoren eller er det noen som kommer uten? klarer ikke finne noen ledig kontakt til den heller motoren går å småfusker på tomgang, som om den får litt for mye bensin. tenkte kansje det hadde noen sammenheng med den sensoren. jeg har skrudd en plugg opp der for at den ikke skulle trekke falskluft igjennom hullet takker for svar
-Erik- Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Jeg har ihvertfall den sensoren der Ikke det at det hjalp stort da men. 93mod om det har noe å si
-Erik- Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Vil vel være rart om det er gjenger der og det ikke skal være noe der, men enda rarere er det at du ikke har ledningene.
Olelink Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Det er DME´s lufttemp sensor ja og skal være der på både s50b30 og s50b32. Så kabelkontakten ligger nok gjemt ett sted under plenumet.
jpse36 Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Skrevet Juli 30, 2011 oki, skal prøve å leite etter kontakta, men lufttempsensoren er den avgjørede for bensininnsprøytning på s50b30? vil tro at den går i nødmudus nå som den ikke er der?
Øyvind L. Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Er en temp sensor som måler tempen på innluften.. ECU bruker den tempen. Bør ha den montert ja.
jpse36 Skrevet August 1, 2011 Forfatter Skrevet August 1, 2011 har ikke sett noe mer på det enda, tenkte å bestille den sensoren til 300kr for å se om den blir bedre. men tviler på at det er det du glemte foresten igjen låsebolten din her.
Mr.Silver Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 På min 93 modell S50B30 så er også denne sensoren der. Finner helt sikkert pluggen under innsuget en eller annen plass, kanskje du er så heldig at føleren sitter i også Hadde jeg vært hjemme kunne jeg fortalt deg hvilken farge ledningene skal ha også, men desverre så er det drøyt to uker til hjemreise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå