Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en oljelekasje på bilen, nemmelig fra innfestningen til oljepinnen på bunnpanna. kommer ingen ting når jeg står stille, men det er så vidt det kommer et par dråper ved gasspådrag. Hvilken type pakning er det som skal nedi der, eller hva må til får og få dette tett? Jeg har netopp kjøpt bilen, og jeg ser at han som har hatt den før meg har klint på tettningsmasse nedi der, men når braketten på oljepinnerøret er borte så det blir bevegelse, hjelper jo ikke dette stort.

Skrevet

Skal vel sitte en liten o-ring mellom røret og hullet. Enkleste måten for og sette inn en ny o-ring er og tre den ett stykke opp på røret. Sette peilerøret på plass, og så dytte ringen ned med et lite flatskruvjern. Men hvist du mangler feste braketten på røret så vil det jo bli ganske lealaust.

Skrevet

Skru løs festet til peilerøret under innsuget og dra peilerøret rett opp. Om o-ringen fremdeles sitter på røret; fjern den og sett på en ny innsmurt i olje. Om o-ringen ikke sitter på røret; sjekk hullet i bunnpanna (rengjør). Sett peilerøret tilbake og fest det til braketten under innsuget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...