Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 316i 2000 mod som jeg nylig kjøpte.

Oppdaget en rar lyd her om dagen når bilen stod på tomgang, og fant ut at lyden kom fra den delen viftereima går rundt som hører til klimaanlegget. Se bilde.

Jeg oppdaget at dette hjulet gikk ugjevnt. Det går fort rundt i noen sekunder, før det bremses helt ned, og spinnes i gang. Dette skjer med gjevne mellomrom ca hvert 20. sek. Når hjulet spinnes i gang kommer denne lyden. Spurte en kamerat som kan mye motor, og han sa det skulle være slik. Stemmer det?

l83szbtrkn2wgwy3im9t.jpg

Skrevet
Hei, har en 316i 2000 mod som jeg nylig kjøpte.

Oppdaget en rar lyd her om dagen når bilen stod på tomgang, og fant ut at lyden kom fra den delen viftereima går rundt som hører til klimaanlegget. Se bilde.

Jeg oppdaget at dette hjulet gikk ugjevnt. Det går fort rundt i noen sekunder, før det bremses helt ned, og spinnes i gang. Dette skjer med gjevne mellomrom ca hvert 20. sek. Når hjulet spinnes i gang kommer denne lyden. Spurte en kamerat som kan mye motor, og han sa det skulle være slik. Stemmer det?

l83szbtrkn2wgwy3im9t.jpg

Skrudde du av fronten kun for å ta det bilde :D:D

Skrevet
Takk for svar! Ja lyden går vekk når jeg skrur av AC.

Haha, nei skrudde den ikke av. Et bilde jeg fant! :D

Har det samme på min e39 ;) har lurt på det selv men skal ikke være noe unormalt når det ikke er nytt. Bli litt slark med årene. Spørs på ac oljen som sirkulerer der.

Skrevet

Har det samme på min e39 ;) har lurt på det selv men skal ikke være noe unormalt når det ikke er nytt. Bli litt slark med årene. Spørs på ac oljen som sirkulerer der.

spilelr inge rolle om det er nytt eller gammelt. den bråker uansett. min onklel har en 2010 mod toyota carina, å selv den bråker med AC på

Skrevet

Er annet system på e46. Pumpa går ikke konstant når ac er på , men kobler seg ut og inn med jevne mellomrom og da kommer denne velkjente lyden.. Problemet på e39 er dårlige lagre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...