Gå til innhold

Min Le Mans Blå E90...

Blaa
 Share

Anbefalte innlegg

Har heng rundt her lenge nå, så det er vel på tide for meg å legge ut litt info om bilen, noen bilder og litt om hva som kan være planlagt for den...

Jeg begynte å se etter bilen, tja når begynte jeg å se etter bilen? Kan nok være at jeg begynte å lete etter bilen like over nyttår tenker jeg. Jeg skulle ha en bil som måtte oppfylle følgende spesifikasjoner:

* 318da LCI, E90 eller E91, fant jeg den riktige bilen kunne det også være E92 eller E93.

* M Sportspakke

* Skinn

* Navi Professional

* Lav kilometerstand

* Le Mans Blau, Grå eller Hvit (meget glad det ikke ble grå eller hvit i dag)

* Og selvsagt riktig pris

Jeg fulgte godt med på finn.no og mobile.de, men det varte og rakk før jeg fant bilen jeg ville ha..

Så ved påsketider viste det seg at en forhandler i Bad Homburg, like nord for Frankfurt am Main, hadde satt ned prisen på en bil jeg hadde sett tidligere. Da var denne bilen utenfor mitt budsjett, men etter denne prisreduksjonen på godt og vel €1.000,- følte jeg at det var på tide for meg å kontakte forhandleren for å forsøke å presse prisen enda noe mer... Kan ikke handle uten å prute, da får jeg ikke sove om nettene... :)

Etter litt om og men, og flere telefonsamtaler med forhandleren fikk jeg ned prisen enda €1.000,- samt at de skulle skifte motorolje og filter samt pollenfilter til jeg skulle hente bilen. Ordnet det finansielle og 1. mai-helgen skulle jeg reise og hente nye babyen min...

E90%252520M%252520Sport%252520008.JPG

Reiste hjemmefra fredag ca. klokken 03:00 og kjørte til Gardermoen. Der skulle jeg overlevere en bil som var blitt solgt til Trønderlag, før jeg skulle fly videre til Dusseldorf med Norwegian. Overleveringen av bilen gikk helt uten problemer, og det samme med flyturen.. Fra Dusseldorf til Frankfurt am Main reiste jeg videre med tog. Tog i Tyskland er en fantastisk opplevelse sett i forholdt til NSB... Og fra Frankfurt til Bad Homburg med S Bahn... Og en taxitur på €10 siste stykket frem til forhandleren.

E90%252520M%252520Sport%252520044.JPG

Gikk litt rundt hos forhandleren og så på bilene de hadde i utstillingen, mye pent å se på der. M3 Coupe i Frozen Silver, og masse annet flott men dessverre for dyr for meg... Ut å finne bruktbilene... Det tok meg knapt 30 sekunder ute blandt bruktbilene før jeg fant bilen jeg bare følte skrek etter meg. Besiktiget bilen før selgeren kom, og at jeg fant var et eller to små riper i lakken.. Disse er selvfølgelig korrigert bort for lenge siden nå.. Hos selgeren var det mest bare å signere et par papirer før jeg fikk overlevert alt av nøkler og beskjed om at jeg måtte ha en god tur hjem. Alt av papirer i forbindelse med ekporten hadde vi ordnet på forhånd.

Følte egentlig ikke at jeg hadde spesielt mye mer å gjøre i Tyskland så jeg koblet opp telefonen min til iDrive'n, og plottet inn Hamburg på navigasjonen, og så bar det ut på Autobahn.. Ingen problemer, bilen gikk helt knirkefritt og jeg var meget godt fornøyd. Kom frem til Hamburg rundt klokken 23:00 fredag kveld. Opp og hopp, hæla i linoleumen, på tide å komme seg videre klokken er 06:00... I og med at jeg var kommet helt til Hamburg på fredagen, fant jeg ut at det var ikke noe poeng å søle vekk mer tid så neste delmål var Hirtshals med ankomst ikke særlig senere enn 11:00. Måtte jo innom Color Line Cargo og danske tollvesenet for å deklarere bilen ut av EU og få stemplet noen papirer. Her hadde vi selvfølgelig rent mel i posen, og alle papirene i orden så dette gikk fort.. Superspeed 2 neste med avgang 12:45.. Ankomst Larvik 16:30, vente på LENGE hos tollvesenet på tollpasset mitt og så bar det hjem.. Ble hjemmelaget pizza hos de mor og far ca. 20:30.. De neste dagene gikk med til momsing, visning, betaling av engangsavgift, og plutselig sto bilden der registrert på norske skilter..

E90%252520M%252520Sport%252520028.JPG

Jeg er fortsatt meget fornøyd med bilen. Og har begynt å tenke litt på hva som kanskje må gjøres med bilen i tiden som kommer... Kommer ikke til å gjøre noe i år, men til våren igjen skal det nok skje noe...

Originale 17", runflat-dekkene blir byttet ut med Nokian vinterdekk når dekksesongen begynner. Så da må jeg jo ha noen nye felger til neste sommer. Har sett litt på 19" fra USA. Regner med at det blir 8,5 og 9,5 eller helst 10x19 hjul med 235/35-19 foran og 265/30-19 dekk bak.

Skifte grill, kan jo ikke ha kromramma rundt nyrene nå det ikke er noe annet blankt på bilen. Så den bil nok bli byttet ut med BMWs Performance grill. Og siden jeg da begynner med BMW Performance deler så kan jeg like gjerne fortsette med, carbon splittere i fangeren foran, carbon hekkspoiler og da kan jeg jo ikke ha den grå diffusoren i plast så den må vel byttes til en ny carbon diffusor fra BMW Performance katalogen den også. Også må jeg bli kvitt det stusselige ovale eksosrøret som avslører at jeg bare har en R4... Hartge, Eisenmann eller G-Power kan være alternativer her...

Også noen flere bilder...

E90%252520M%252520Sport%252520018.JPGE90%252520M%252520Sport%252520029.JPG

E90%252520M%252520Sport%252520031.JPG

E90%252520M%252520Sport%252520045.JPG

Album her: https://picasaweb.google.com/104923052001403437729/20110730E90MSport?authuser=0&feat=directlink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! Jeg bare digger E90 LCI i LeMans... helt perfekt! Høres også helt supert ut med oppgraderingene du har planlagt, så dette blir uten tvil en nydelig bil.

Gratulerer igjen! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...