Gå til innhold

Trenger akutt hjelp! Oljelekkasje på ZF M3-kasse '93


kje
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter fremdeles med å få simmerringen på inngående aksel i girkassa tett. Det lekker ut ATF-olje tett inntil drevet. Har fulgt boka og også prøvd å slå den lenger inn (ny bane) uten hell. Finnes det noen triks for å få dette tett?

Strammere simmerring/en annen type simmerring? Alle tips mottaes med takk :) Skal plukke det ned til uka så hadde vært fint med noen kjappe tips. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv. Kassa hadde ny simmering når jeg fikk den, lakk som f.. Bytta simmering, lakk. Byttet inngående lager og simmering, ble tett. Dog hadde nok ikke lageret noe å si i denne sammenheng, men hadde fått skruen for å dra ut simmeringen litt langt inn og laget hull i lagertetningen. Første simmering og mulig andre også satt litt langt inn så den subbet og hadde fått litt skade om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv. Kassa hadde ny simmering når jeg fikk den, lakk som f.. Bytta simmering, lakk. Byttet inngående lager og simmering, ble tett. Dog hadde nok ikke lageret noe å si i denne sammenheng, men hadde fått skruen for å dra ut simmeringen litt langt inn og laget hull i lagertetningen. Første simmering og mulig andre også satt litt langt inn så den subbet og hadde fått litt skade om jeg ikke husker feil

Hei. Takk for svar :) Var ditt problem også at den lakk mot akslingen? Har prøvd to kasser og slått første inn kant i kant (originalt) og andre lenger inn (5mm). Mulig jeg skal få produsert en spesialsimmering med to tettinger (500,-). Verdt det hvis det blir tett :wink: Lei av å demontere kassa i et kjør! Lageret mitt er uskadet, merker ingen slark heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Drypper heldigvis bare ut av min, men må etterfylle med jevne mellomrom. Slo du inn den siste simmeringen på en spesiell måte? Kant i kant? Er det forresten mye jobb å bytte lager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vel ett spesialverktøy til det om jeg husker riktig..

Kurant skurring å bytte lager, men problemet er å få dratt "ut" inngående aksel når clutchuset skal på.. for da skal jo lageret presses på akslingen i samme prosess, og får man ikke trukket akslingen skikkelig ut kan den bli liggende med for mye press på resten av drevsatsen.. finnes verktøy for slik også :)

Hørt "jallaløsningen" med å smelle den i gir så løsner det, men ikke sånn jeg liker å gjøre ting ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt spesialprodusert simmering nå med to lepper. Laget i silikon og aluminium. Håper det gjør susen :wink: Samt at jeg slår den forsiktig inn med et rør eller lignende.

Skal sjekke lageret nøye også når kassa skal ned. Har ikke lyst til å bytte det også... Har to kasser til rådighet da :D Ingen fan av jallamekk selv. Hehe... Takker for knallsvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...