Gå til innhold

Wolf's DeIronizer - Decon Gel

Share

Anbefalte innlegg

Tok noen bilder av ene felgen på arbeidsbilen, denne felgen har gått noen uker nå uten å ha blitt vasket.

Da jeg startet med dette i dag hadde jeg tenkt å la DeIronizer bli liggende på felgen til den var helt tørket inn, men tidsskjemaet sprakk og den ble spylt av før den hadde tørket 100%.

Denne vasken ble utført på følgende vis:

DeIronizer ble sprayet på tørr felg og fikk virke i ca. 1 time og ble deretter spylt av med høytrykksspyler.

Eneste berøring av felgen var med en finger et par steder for å sjekke om DeIronizeren var tørket.

Felgen før vask:

DSC_0648.jpg

Like etter påføring påføring:

DSC_0651.jpg

Etter 3 min:

DSC_0652.jpg

Etter 10 min:

Her ser man at den ekstra avfettingen som er tilsatt virker og vises som en gulaktig farge.

DSC_0656.jpg

Etter 30 min:

DSC_0668.jpg

Etter 1 time:

DSC_0672.jpg

Etter spyling:

DSC_0675.jpg

DSC_0677.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet en hel time ?

Er ikke dette litt i overkant lenge? Skal ha god tid om man bruker Deironizer da tydeligvis ;)

Trenger ikke å ha god tid når man bruker denne nei.

For normalt møkkete felger er 10-15min lenge nok.

Vanligvis så bruker jeg å spraye på felgene og finne fram bøtte, høytrykksspyleren og annet utstyr mens jeg venter på DeIronizeren.

Da har det gått ca. 10 min.

Det som er så genialt med denne er at du kan spraye på produktet og dra på ferie for så å spyle det av som om du nylig har påført produktet når du kommer hjem igjen.

Dette kan du ikke gjøre med mange produkter uten at lakken tar skade av det.

Det som var meningen når jeg begynte på denne bildeserien var å dokumentere akkurat dette, men tidsskjemaet på en lørdagskveld sprakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virket som et produkt jeg gjerne skulle hatt i garasjen min, men hva var prisen på en slik flaske?

Dette produktet virker kanskje godt som motorvask også? Har en motor og en girkasse som jeg skal ha gullende ren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virket som et produkt jeg gjerne skulle hatt i garasjen min, men hva var prisen på en slik flaske?

Dette produktet virker kanskje godt som motorvask også? Har en motor og en girkasse som jeg skal ha gullende ren...

Prisen er 110 for 1 liter og 390 for 5 liter.

Bimmersmedlemmer for 10% rabatt ved å skrive bimmers10 i rabattkodefeltet og brukernavn på bimmers i komentarfeltet.

Koden fungerer på alle produkt uten om bilpleiepakkene.

Til motorvask kommer nok ikke dette produktet til sin rett, DeIronizeren er laget for å være effektiv mot bremsestøv og metallpartikler/piggstøv.

Det er riktig nok noe avfetting i den, men ikke den mengden at den tar mye olje.

Her bør du nok bruke et produkt som er beregnet for å ta olje og fett.

På motorrom er nok Prickbort og/eller The Outsider fra Wolf´s bedre egnet sammen med såpevann og børster/svamp/hanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp på at det kun var for å statuere ett eksempel da iallefall :) hehe

Er dette noe du anbefaller i stedet for Bilberry og P21S power gel?

Personlig har jeg ikke brukt disse to felgrensene du refererer til foruten at jeg har prøvd begge ved en anledning hver.

Begge disse to er gode felgrenser.

En av de felgrensen du nevner testet jeg direkte opp mot DeIronizer da jeg prøvde den og kan si at DeIronizer fjernet mere urenheter på berøringsfri vask.

DeIronizer har noen andre egenskaper som disse andre ikke har da den også tar piggstøv og kan brukes som en pre wash på lakken for å fjerne slike urenheter.

Dette gjør at den heller mere mot Iron X i bruksområdet og klarer samme oppgavene som den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.

Takker for "avklaringen".

Jeg er ute etter en felgrens som er mild mot lakken på felgene og tar urenheter, da jeg ikke har lyst å ødelegge lakken på Hartge hjulene grunnet for sterk felgrens.

Om du skal ha noe som er mildt mot lakken og samtidig effektiv så er dette midt i blinken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å reklamere for egne produkter i denne delen av forumet?

Når jeg lagde tråden var det overhodet ikke ment som en salgstråd/reklame.

Fant heller ingen annen kategori den passet inn i da det ikke var ment som en salgstråd, men en bildetråd.

Om denne tråden er feilplassert eller på annen måte føles støtende er det fritt frem for moderatorer å flytte eller slette denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...