Gå til innhold

318 - 325 godkjent?


Treider
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte for noen uker siden en ny e30 318i igjen som planen er om å bygge om fra 318 til 325 godkjent i vognkort. Har nettopp kjøpt meg en bakstilling fra en 325 som jeg vet hvor kommer ifra. (Altså skiltnr og chassinr). Trenger vel da kun å oppgradere bakstillingen til 325, motor selvfølgelig og fra 46 mm støtd til 51mm og bremser forann?

Noe mer jeg må tenke på? :) Noen papirer?

Da skal vel dette la seg godkjenne ganske lett, hvis alt blir gjort ordentlig?

Takknemelig for alle svar som er til hjelp :D

EDIT!!!: skulle ikke være no diskuterings tråd dette!! skulle ha hjelp med det jeg spurte om, ikke hva jeg KAN gjøre. så de som ikke har no fornuftig å si, ikke si noe x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til.

du trenger papirer på at karosseriene er like, fra 4sylinder til 6 sylinder.

du får ikke endre vektene i vognkortet.

det var vanskelig for meg å godkjenne fra b20 til b25 motor i min e30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til.

du trenger papirer på at karosseriene er like, fra 4sylinder til 6 sylinder.

du får ikke endre vektene i vognkortet.

det var vanskelig for meg å godkjenne fra b20 til b25 motor i min e30..

ok, det skal vel ikke være umulig? Er det mye forskjell på vekten på 318 og 325?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du evt bare får registrert den som 4 seter da evt.

ok, syns det høres litt rart ut. men får heller ringe BT så får jeg all opplysningen med en gang. trenger forsåvidt ikke noe mer enn 2 seter uansett men x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til.

du trenger papirer på at karosseriene er like, fra 4sylinder til 6 sylinder.

du får ikke endre vektene i vognkortet.

det var vanskelig for meg å godkjenne fra b20 til b25 motor i min e30..

Vet du hva du prater om egentlig?

Er FLERE som har godkjent 318 til m3, så det er fullt mulig. Søk litt på forumet, finn riktig folk, og spør dem :)

Dette går så bra så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det no forskjell på styreenheten på 318 og 325? burde jeg ha 325?

Ja, absolutt !

Ang ombygging er det ingen andre enn Biltrangsynet som kan svare deg. En person her får sitt bygg godkjent der, mens en annen en får ikke godkjent bygget der.. Ring BT, si hva det gjelder, få retningslinjer til hvordan det evt skal gjøres, og gjør det. Er ingen her inne som kan gi noe fasitsvar på om du får eller ikke.

Det du må gjøre for å i heletatt ha en sjans er:

Dokumentere hvor motor kommer fra

Skifte fjærbein til 51mm foran og ventilerte skiver

Bytte bærebruer bak med skiver

Skifte stabstag foran under bilen til en større dim (husker ikke antall mm)

Samt montere stabstag under bilen bak.

Men som sagt, ta kontakt med ditt BT for retningslinjer. De setter ofte pris på at du spør først, og ikke har ferdig bygd bil som skal forsøkes ombygd.

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til.

du trenger papirer på at karosseriene er like, fra 4sylinder til 6 sylinder.

du får ikke endre vektene i vognkortet.

det var vanskelig for meg å godkjenne fra b20 til b25 motor i min e30..

Vet du hva du prater om egentlig?

Er FLERE som har godkjent 318 til m3, så det er fullt mulig. Søk litt på forumet, finn riktig folk, og spør dem :)

Dette går så bra så!

ja jeg vet hva jeg snakker om. som det står, jeg har snakket med BT i Bergen ang ombygging fra b20 til b25 i min gamle 86 E30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jo ikke være umulig så lenge alt som blir bygd om blir likt som på en 325. har sjekket å det er kun 55kg forksjell på 318 og 325. skjønner ikke helt det der, men får ringe BT så får jeg ihvertfall riktige svar med en gang istede for å sitte med usikkerheten man får ved å få totalt forskjellig svar her x)

Kan dokumentere hvor alle delene kommer ifra, ink motor og drivverk da jeg skal kjøpe dette av en forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til.

du trenger papirer på at karosseriene er like, fra 4sylinder til 6 sylinder.

du får ikke endre vektene i vognkortet.

det var vanskelig for meg å godkjenne fra b20 til b25 motor i min e30..

Vet du hva du prater om egentlig?

Er FLERE som har godkjent 318 til m3, så det er fullt mulig. Søk litt på forumet, finn riktig folk, og spør dem :)

Dette går så bra så!

Han prater om det at i VOgnkortet til en 318 står det lavere vekter enn i en orginal 325!

BMW Norge skriver ikke ut noen vektgaranti papirer å dermed får du IKKE endret på vektene i VOgnkortet, derfor må du lette bilen såpass at når bilen er full lastet(full tank og 5 mennesker) så kan du ikke overstige TILLATT totalvekt verken på fram Aksel bak aksel eller totalvekt!

Det er ikke noe problem og bygge om til en "godkjent" 325 problemet ligger i dokumentasjon:-)

Hele ledningsnettet må byttes tenker jeg:-)

Lykketil!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til.

du trenger papirer på at karosseriene er like, fra 4sylinder til 6 sylinder.

du får ikke endre vektene i vognkortet.

det var vanskelig for meg å godkjenne fra b20 til b25 motor i min e30..

Vet du hva du prater om egentlig?

Er FLERE som har godkjent 318 til m3, så det er fullt mulig. Søk litt på forumet, finn riktig folk, og spør dem :)

Dette går så bra så!

Han prater om det at i VOgnkortet til en 318 står det lavere vekter enn i en orginal 325!

BMW Norge skriver ikke ut noen vektgaranti papirer å dermed får du IKKE endret på vektene i VOgnkortet, derfor må du lette bilen såpass at når bilen er full lastet(full tank og 5 mennesker) så kan du ikke overstige TILLATT totalvekt verken på fram Aksel bak aksel eller totalvekt!

Det er ikke noe problem og bygge om til en "godkjent" 325 problemet ligger i dokumentasjon:-)

Hele ledningsnettet må byttes tenker jeg:-)

Lykketil!:)

Ok, får som sagt ringe BT å høre med de.

Hele ledningsnettet til motor tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenker på det... er vel enkleste ... du skal trossalt på med 2 ekstra sylindre og et annet type tenningsystem ? :P

hehe

ring dem du :)) du får som svar at du må søke, deretter får du beskjed om at du må få dokumentasjon... evt får du svar at du bare kan glemme det, spørs helt hvem du prater med :P

men anyways , du trenger dokumentasjon på ALT... at bilene (318 og 325) er like ... du må få bmw til og dokumentere hva som skal byttes, og når du har byttet ALT di ber om , må du få dokumentert at alle delene er byttet (av bmw) deretter, kan du prøve deg.. du må seff ha papirer på motor osv ...

utslipps papirer trenger du, for du kan HELLER ikke overstige 318 sin co max nivå... såvidt jeg husker....

såe.. igjen lykketil! :) håper du får det til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenker på det... er vel enkleste ... du skal trossalt på med 2 ekstra sylindre og et annet type tenningsystem ? :P

hehe

ring dem du :)) du får som svar at du må søke, deretter får du beskjed om at du må få dokumentasjon... evt får du svar at du bare kan glemme det, spørs helt hvem du prater med :P

men anyways , du trenger dokumentasjon på ALT... at bilene (318 og 325) er like ... du må få bmw til og dokumentere hva som skal byttes, og når du har byttet ALT di ber om , må du få dokumentert at alle delene er byttet (av bmw) deretter, kan du prøve deg.. du må seff ha papirer på motor osv ...

utslipps papirer trenger du, for du kan HELLER ikke overstige 318 sin co max nivå... såvidt jeg husker....

såe.. igjen lykketil! :) håper du får det til! :D

Ledningsnettet til motoren sitter på motoren, så kun bytte styreenheten så smokk smokk.

må jeg dokumentere at bmw bytter delene? :S eller må bmw dokumentere at alle delene som må byttes faktisk er byttet? hehe.

Ringte de tidligere i dag, å fikk beskjed om å sende søknad :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til.

du trenger papirer på at karosseriene er like, fra 4sylinder til 6 sylinder.

du får ikke endre vektene i vognkortet.

det var vanskelig for meg å godkjenne fra b20 til b25 motor i min e30..

Vet du hva du prater om egentlig?

Er FLERE som har godkjent 318 til m3, så det er fullt mulig. Søk litt på forumet, finn riktig folk, og spør dem :)

Dette går så bra så!

Har fulgt litt med på slike diskusjoner i det siste og da fått inntrykk av at det er blitt vanskeligere å få godkjent slike bygg nå i år en før.

Stemmer dette, nye regler eller er BT blitt trangere.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...