kvalaracing Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Endelig har en fått arbeidslyst og dratt frem bilen fra hagen. Byttet for endel år siden vekk en e34 i en e21 ombygget med m30b35.kjørte den 5-6 ganger og skulle skifte kanaler. begynnte og rive litt i den og det åpenbarte seg store mengder rust, så da mistet jeg motet og satte den til side. Har stått i en 5 år nå og rustet ferdig. Bilde av elendigheten. Så etter ett par år dukket ett passende objekt opp. Bilen var en eneiers 316 årsmodell 1982. Fruen i huset hadde fått den som presang av foreldrene ,da hun fikk sin førstefødte. Den var helt original og stort sett urørt. Kun kjørt 146000. Lapisblau av farge. Den hadde stått i garagen siden de sluttet og bruke den , men stod ute det siste halve året før jeg hentet den.hentet den på henger siden Clutch ikke fungerte. Har hatt denne stående i ett par år i påvente av veteran status. I dag syntes jeg den hadde stått lenge nok og bestemte meg for og gi gass. Tepper og isolasjon var søkkvåte så disse ble fjernet blir også og ta vekk asfaltmatter og male dørken.skifte en kanal, og kjøre med litt ratlook. Eu kontroll i januar for då og bygge om til m30b35 med getrag 265 og 323i diff samt 323 understell. Nok preik nå litt bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Dette er morro, men mobilkamera suuuger jo Var ikke den røde godkjent med den motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Den røde er ikke godkjent med motoren. Alpina har Jo b6 med 218 hk og samme moment som b35 omtrent. Orker ikke kjempe med noen godkjenning , så her blir det eu kontroll og 2 lykkelige år med m30b35 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Rått. Jeg hadde e21 med 3.5 en gang. Artig bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Ett par biter som skal på Bbs front og wiescher tårnstag Alpina b6 instrument Bytter gjerne bort mimfelgene i ats classic 7 eller 8 x13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Er du sikker på at det er orginale/ekte B6-instrumenter? De ligner ikke på de jeg har, mener jeg på.... Skal den røde ribbes helt (i nær fremtid?) ? Jeg trenger en E21 delebil - men trenger kun selve chassiet egentlig. Skal kun ha for å ta kontrollmål på min egen når jeg begynner på den igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 River den røde ned i vinter, så du kan sikkert få karroseriet til kontrollmåling. Om det er ekte eller ikke skal være usagt , men er det ikke bare Alpina b6 som har speedo til 260? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Høres bra ut. Jo, B6en har speedo til 260, men mente på at mitt ser anderledes ut... Meeeen.... det er jo ei stønn sia sist jeg såg på det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Får skrive noe her så jeg finner igjen tråden..e21 med den motoren må bli gøy.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Ble satt inn en M30 i en rød e21 her nede for mange år siden, kansje det er den ? Var fra Skien eller Bø tror jeg, men et firma som het Autopart gjorde den jobben her i Sandefjord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Høres bra ut.Jo, B6en har speedo til 260, men mente på at mitt ser anderledes ut... Meeeen.... det er jo ei stønn sia sist jeg såg på det... Ja jeg har sett ett par og det pleier og stå Alpina på begge målerne, og digital klokke under turteller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Jeg har ett med Alpina på begge målerene, men uten digital klokke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Ble satt inn en M30 i en rød e21 her nede for mange år siden, kansje det er den ? Var fra Skien eller Bø tror jeg, men et firma som het Autopart gjorde den jobben her i Sandefjord. Mener på han jeg kjøpte den av var fra skien. Kim ett eller annet. Om ett firma har gjort denne jobben bør de skjemmes... Stort sett bare kasta oppi alt sammen , men det fungerte da ett par turer. Røska greit løs på tredjegir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Du har ikke ett fint frontblekk til overs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Tøft prosjekt. Må følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå