Gå til innhold

Skiftet til andre hjul med samme dim; nå subber det?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stalket litt i skyggene på forumet her, og lagt merke til at det er ganske greit mange BMW-guruer som holder hus her.. Så jeg håper virkelig at en av dem kan ha en forklaring på et heller snodig problem som har oppstått nylig... :)

Bilen det er snakk om er en -92 E36 320 Coupe (uten Vanos, hvis det skulle ha noe og si :))

Problemet er da som følger:

Kjøpte meg et sett nye felger med dekk her for litt siden. De forrige var 225/40x18, med 35 ET. De nye har også 225/40x18, 35 ET... Altså, de er helt identiske :)

På det gamle settet begynte subbingen når jeg hadde i to passasjerer eller mer. På dette nye settet begynner det og skrape og subbe bare jeg SER på en sving. Har nesten blitt redd for og bruke bilen, i frykt for og skrape opp eller ødelegge felger til mange tusen kroner på grunn av dette :( Har tatt hjulene av flere ganger for og sjekke om de ikke har blitt satt skikkelig på, men det har de...

Noen som har et tips til hva dette kan være er hjertelig velkommen til og svare, for jeg står helt på bar bakke... :)

Skrevet

selv om dekkene skal ha samme bredde etc, varierer det faktisk en del på bredden mellom de ulike merkene fordet,

men ! med en så lav dimensjon på dekkene dine kan jeg ikke helt skjønne hvordan det subber, sikker på at det ikke er demepere / fjærene dine som har tatt kvelden da? : )

edit! kom på noe, har du samme bredde på felgene da ?

for om du nå har f.eks: 8" kontra 9" før ? (ikke vet jeg hva du har / har hatt) så vil jo dekket ditt være en del høyere enn om du hadde større bredde før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...