oleo Skrevet August 19, 2011 Forfatter Share Skrevet August 19, 2011 Olje tror jeg man fyller på generatoren. Det var verkstedet som utførte operasjonen så jeg er ikke sikker på hva type olje dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Da er Klimaanlegget mitt i orden igjen! OG DET VAR BARE SÅÅÅ DEILIG!Hovedårsaken til at det ikke fungerte var for lite olje på anlegget! Nå startet også AC vifta i grillen å gå igjen også! Renset samtidig gassen, etterfylte og byttet to o-ringer inn på generator. Så nå skal alt være i skjønneste orden! Et tips for å mistenke lite olje er å høre etter når man skrur på klimaanelegget. Jeg hørte tydelig at generator startet... det gjør jeg ikke nå lenger! Med andre så vil generator støye mer med lite olje! Hei, ser du har fått ordnet klimaanlegget ditt....kjempe bra. Men kunne du gjort meg en tjeneste? jeg også ett innlegg her inne på forumet ang klimaanlegg som du har svart mye på Det jeg lurer på er om du kunne ha målt i pluggen til vifta å se om du har 12Vdc konstant når ac vifta står i ro Meg og deg har samme type plugg/vifte. Mitt innlegg http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=197796 Du skal ikke ha spenning på pluggen, da vil vifta gå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Da er Klimaanlegget mitt i orden igjen! OG DET VAR BARE SÅÅÅ DEILIG!Hovedårsaken til at det ikke fungerte var for lite olje på anlegget! Nå startet også AC vifta i grillen å gå igjen også! Renset samtidig gassen, etterfylte og byttet to o-ringer inn på generator. Så nå skal alt være i skjønneste orden! Et tips for å mistenke lite olje er å høre etter når man skrur på klimaanelegget. Jeg hørte tydelig at generator startet... det gjør jeg ikke nå lenger! Med andre så vil generator støye mer med lite olje! Hei, ser du har fått ordnet klimaanlegget ditt....kjempe bra. Men kunne du gjort meg en tjeneste? jeg også ett innlegg her inne på forumet ang klimaanlegg som du har svart mye på Det jeg lurer på er om du kunne ha målt i pluggen til vifta å se om du har 12Vdc konstant når ac vifta står i ro Meg og deg har samme type plugg/vifte. Mitt innlegg viewtopic.php?f=1&t=197796 Du skal ikke ha spenning på pluggen, da vil vifta gå Det er det jeg ikke vet 100%, siden noen sier at vifta gå etter man har stoppet bilen. Skal vist kjøle ned anlegget, en sikkerhetsfunksjon sies det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Det kan jeg: Står på farta litt her i helgen, men skal måle så fort jeg får sjangs Ingen hastverk, er offshore og får ikke gjort noe nå allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet August 23, 2011 Share Skrevet August 23, 2011 Hadde vert kjekt om du fikk målt den ja, har samme problemet med min bil som også har 3pin utgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet August 23, 2011 Forfatter Share Skrevet August 23, 2011 Det er 12V kontinuerlig på denne pluggen. Noe som jo også er naturlig, da viften skal kunne starte etter at bil er stoppet og avlåst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet August 23, 2011 Share Skrevet August 23, 2011 Ok. Hvor kommer styrespulsen fra? kan dette ha en sammenheng med klimapanelet i kupèen? (som hos meg bare virker delvis) Eller er det så enkelt som defekt motor i vifta..? Er det andre ting som kan være defekt i vifteenheten..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet August 23, 2011 Forfatter Share Skrevet August 23, 2011 Ok. Hvor kommer styrespulsen fra? kan dette ha en sammenheng med klimapanelet i kupèen? (som hos meg bare virker delvis)Eller er det så enkelt som defekt motor i vifta..? Er det andre ting som kan være defekt i vifteenheten..? Jeg har ikke sett på koplingsskjema over dette (mulig man kan finne noe på spagettikoder). Men det er neppe fra panelet da kupetemp ikke har noe å si for denne vifta. Pulsen må nesten komme fra elektronikk som igjen styres av temperaturen på kjøleremediet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet August 23, 2011 Share Skrevet August 23, 2011 etter det jeg greier å forstå ser det ut til at de bare har koblingsskjema for 4 pin versjonen på spagettikoder: http://wds.spaghetticoder.org/en/e39/Components/Component_information/M_Electric_motors/Electric_motors/M9_Auxiliary_fan_motor/ takker for svar forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Det er 12V kontinuerlig på denne pluggen. Noe som jo også er naturlig, da viften skal kunne starte etter at bil er stoppet og avlåst. Flott, tusen takk. Blir spennende dette her når jeg skal prøve med en annen ny vifte fra GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå