Gå til innhold

M20B20/23 vil ikke over 4500rpm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Motorn vil ikke over 4500rpm... Det høres ut som en turtallsperre, men den er litt ujevn og den hamrer ikke like fort som org.

Jeg har bytta rotor, fordelerlokk og tennplugger, men det hjalp ikke... Fikk et tips av en kompis om å tørke over veivfølern da den var full av dritt, men det hjalp heller ikke... Når jeg kjøpte bilen var det omtrent samma problemet, men da på 5500rpm og en litt annerledes "turtallsperre". Prøvde i fjor å bytte hjerne (bytta fra 323 hjerne til 320) men det var ingen forskjell.

Det hender den ettertenner når den sperrer iblant og :P

Det er en M20B20 med B23 veiv og stempler, 290graders kam fra KM Cams, dyser og hjerne fra 323i. Er vel noe annet småtteri fra 323 og men det har ikke noe å si.

Det er forresten en preface motor med fordelern på blokka.

Noen som har vært borti dette før? Skjønner ingenting...

Takk for svar!

-Erik

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

tenningsmodulen er en firkanta "kloss" med to kontakter på. sitter på torpedovegg eller innerskjermen.

Skrevet

med mindre han har facelift b20-ledningsnett har han ikke den typen sensor.

Så vidt jeg vet er det en preface motor med fordeler på blokka, og LE-Jetronic innsprut?

Skrevet
Det er forresten en preface motor med fordelern på blokka.

-Erik

med mindre han har facelift b20-ledningsnett har han ikke den typen sensor.

Så vidt jeg vet er det en preface motor med fordeler på blokka, og LE-Jetronic innsprut?

Kan han da ha facelift ledningsnett da?

Skrevet

den tok jeg ikke.

sensoren du refererte til hører til en motronic-styring man fikk på facelift-motorene.

Så, med mindre han har facelift ledningsnett på den gamle typen motor (som jeg sa tidligere) så har han ikke denne sensoren. En vanlig feil på den gamle typen styring er turtallsperren som er mekanisk og sitter på rotoren, denne har han byttet. Jeg ville derfor testet med en annen tenningsmodul, og sjekket at ikke slangene fra fordeler til spjeld er røket

Skrevet

OK. Da var det flere delenr til E30 85 modell på bmwinfo.no

Du nevner turtallssperren men den kan han jo koble ut med en tapebit på rotoren :?:

Ellers har vel faceliftmotoren også en sensor som styrer tenningstidpunktet fra veivaksel :?:

Skrevet

ja, facelift har en sensor foran på svingingsdemperen. Men den har han ikke da dette er en preface motor. La oss holde oss til den motoren han har.

Ja, turtallsperren kan kobles vekk på flere måter. Men om han har byttet rotor, har han også ny turtallsperre så vi kan jo gå ut ifra at den er i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...