termin Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Hei, er ny her på forumet, og kommer her med min første post i håp om hjelp I vinter skulle jeg ta ut ECU'n for å sjekke serienummeret på den med tanke på chip bestilling. I den anledning tenkte jeg meg ikke helt om, og koblet da ikke fra batteriet. Dette resulterte i at jeg kom borti karosseriet i bilen med ECU'n fortsatt koblet i ledningen. Det gnistet, og jeg ble nervøs for at hele ECU'n var gått til helvete, noe den ikke var:P Så fort jeg fikk satt den inn igjen startet jeg bilen for å sjekke om det fungerte. Bilen startet, men døde igjen med en gang. Problemet jeg fikk var som følger: Når bilen er varm og skal startes, så dør den ut med mindre jeg gir gass. Dersom jeg gir litt gass og slipper den opp igjen, så går den på tomgang, men jager veldig på turtall. Noen som vet hva som kan være galt ? Kan det være LMM? Jeg testet om det var forskjell med den og uten, og det var ikke forskjell som jeg la merke til hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet August 4, 2011 Forfatter Share Skrevet August 4, 2011 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Du kan jo først innformere om hvilken bil og motor det gjelder.. Problemet du har høres ut som hull i innsugsbelgen.. FALSKLUFT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Dette resulterte i at jeg kom borti karosseriet i bilen med ECU'n fortsatt koblet i ledningen.Det gnistet, og jeg ble nervøs for at hele ECU'n var gått til helvete, noe den ikke var:P Velkommen til bimmers Du sier at det gnistet, var det kabinettet/innkapslingen som kom borti, eller var du borti med printkortet eller kjøleribbene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Gjelder en bmw 325 e36 1994:) Jeg tok ut ecun fra det rommet den sitter i, og kom da borti i bilen (husker ikke helt i farten, men rett utenfor der ecun sitter). Jeg var borti med utsiden av boksen, den var da uåpnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Gjelder en bmw 325 e36 1994:)Jeg tok ut ecun fra det rommet den sitter i, og kom da borti i bilen (husker ikke helt i farten, men rett utenfor der ecun sitter). Jeg var borti med utsiden av boksen, den var da uåpnet. Skal ikke gniste da.. sjekk alle sikkringene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Sikringer er sjekket og der var det en til parklys og kupelys som var gått, de store sikringene(?) har jeg ikke sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Store sikkringer? Mener du rele'ene...? Byttet du sikkringene? funker lysene da, eller ryker sikkringene igjen? Dette har nok ikke med fuskingen å gjøre. Gjør som "lamek" sier, sjekk etter hull i innsugsbelgen, den er sikkert morknet i rillene. du kan bruke startgass å sprute rundt å høre om det blir noe endring. Har du mulighet for å låne diagnoseutstyr? ville prøvd å tatt en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet September 14, 2011 Forfatter Share Skrevet September 14, 2011 Har prøvd meg litt fram , og det er nå som følger : Såg på innsugsbelgen, og ja den hadde morknet der de 2 slangene stikker inn (veivhusventilasjon?), og jeg tettet dette med Tec7, uten forbedring. Prøvde deretter med startgass over hele, men absolutt ingen forandring. Når jeg tar av LMM skjer ingenting, men når jeg tar den på igjen holdder motoren på å dø ut. Forslag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Da ville jeg nok satt en knapp på LMM'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet September 14, 2011 Forfatter Share Skrevet September 14, 2011 Får vell bestille ny, heldigvis er de ikke dyre på Ebay Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Får du ikke tak i en du kan prøve først da? Kjedelig og kjøpe ny, så er det ikke den som er problemet. Hor holder du til forresten? For tror broren min har en liggende, så hvis du ikke bor lange svippen unna kunne du jo kommet og prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet September 14, 2011 Forfatter Share Skrevet September 14, 2011 Holder til på Gjøvik for tiden, også på Otta i noen helger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Åja, blir litt langt det da :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Slik situasjonen er hos deg ville jeg startet med en diagonose da det er så mange muligheter ettersom du mener å ha hatt overslag. Du får også kjøpt lmm her på forumet for 3-500,-. Da er du sikker på at lmm stemmer overens med styringen (ECU) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå