Gå til innhold

Tips til "garasje prosjekt"

Barca
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Skal da pusse bilen totalt utvendig og lakke på nytt.

Sveise igjen alt av rustehull og bytte bakskjermer.

Gamle læreren til kompisen min har en ET STORT hobby verksted hvor han har lakkboks og ALT vi trenger. Så vi skal spørre om å få låne den, så skal kompisen min lakkere bilen der :) Han har kun gått på skole og vært utplassert, men er egentlig veldig flink! Han har vært med på å lakke opp supraen Fredrik Aasbø.

Men det jeg lurer på er om noen vet om resultatet kan bli bra når en som ikke har så mye erfaring med lakking, skal lakkere bilen? Han har selv tro på seg selv og sier at han klarer det.

Kan ikke så mye generelt om lakking, men kan det bli bra? han har lakkert 2-3 biler før

Vet dette kanskje er et VELDIG dumt spørsmål, men tenkte jeg skulle spørre om det samtidig som jeg spør om det andre jeg skal spørre om :)

Nå vil jeg bare ha generelt masse tips om pussingen, rustsveisingen, hva bruke for å unngå rust? For å hindre mer rustangrep der hvor det allerede er rust?

Takk for hjelpen på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kompisen din er flink å lakkere eller ikke ser du på hans tidligere arbeid, blir ekstremt vanskelig å si om han er flink eller ikke uten å kjenne han, eller å ha sett noen av hans lakkeringer. ;)

Det du bør behandle bart stål med for å forhindre fremtidige rustangrep er epoxy grunning.

Ifølge en lakkererkompis er det det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det skal gå bra ja :D skal man ikke pusse grunningen etter den har tørket?

Og noen som har erfaringer med sink? Han mente det var veldig bra for å forhindre rust.

Tusen takk for all hjelp så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...