Lamek Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Noen som vet om instrumentpanel med turteller er bolt on i alle e28 som ikke har turteller orginalt? Har satt inn motor og panel fra en 535 i en 518, men den turtelleren virket ikke i orginalbilen heller, men har hørt at den skal begynne å fungere igjen hvis man bytter ett batteri elns? Noen som vet hvordan det gjøres? 535en hadde stått i 4 år og når jeg startet bilen førstegang etter det fungerte turtelleren i en liten stund også døde den bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Ingen eksperter på slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffens Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Hvis du er heldig er det "bare" å skifte ut batteriene i instrumenthuset og lodde inn nye. Disse får du tak i hos f.eks Clas Ohlson. Alternativt har de gamle batteriene begynt å lekke og kan da ha ødelagt kretskortet i panelet. Men, du kan montere turtelleren og kodepinnen til denne inn i det gamle instrumenthuset i bilen din - dette skal fungere hvis klokke og forbruksindikator virket i dette (mener å huske at det gjorde det da jeg solgte bilen). Ellers har det vært spennende lesing å se hva du etterhvert har gjort med bilen. håper den får en ny verdig eier som kan gi den en trygg men spennende alderdom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Hvis du er heldig er det "bare" å skifte ut batteriene i instrumenthuset og lodde inn nye. Disse får du tak i hos f.eks Clas Ohlson. Alternativt har de gamle batteriene begynt å lekke og kan da ha ødelagt kretskortet i panelet. Men, du kan montere turtelleren og kodepinnen til denne inn i det gamle instrumenthuset i bilen din - dette skal fungere hvis klokke og forbruksindikator virket i dette (mener å huske at det gjorde det da jeg solgte bilen). Ellers har det vært spennende lesing å se hva du etterhvert har gjort med bilen. håper den får en ny verdig eier som kan gi den en trygg men spennende alderdom Takk for svar.. Kunne prøvd å bytta over turteller bare for å se om det funker, men hovedgrunnen til at jeg satte over 535instrumentet var at temp måler ikker funker i 518 panelet.. skal se om jeg klarer og kombinere det fra 535 instrumentet så får jeg rett kmstand også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Jeg hadde en 518 og jeg satt rett inn et instrument fra 528i å d funka som bare d:) jeg puttet 2,8 i den og d funket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 er bolt on det... turtellern har ingen funksjon sammen med di batteriene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 da er turteller gått til helvette da.. Noen som har ett 535 instrument og selge? Ha slags funksjon har batteriene dersom de ikke har noe med turtelleren å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Sikker på at det er signal fra giver til instrument? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 batteriene er til oljeservice greiene di... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Sikker på at det er signal fra giver til instrument? fungerte ikke i 535en heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Ja, men jeg føler ikke at det besvarer spørsmålet..? Du har ikke gjort noe med ledningsnettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Ja, men jeg føler ikke at det besvarer spørsmålet..? Du har ikke gjort noe med ledningsnettet? Giver til turteller går på signal fra coil så hvis ikke det signalet virker starter ikke motor... Elnett fra motor er helt avskilt fra elnett fra bilen med untak av motorkontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå