Gå til innhold

Kobar`s 530 V8

Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Her er min E34 :D

ief4tyhrgoxsgflc09ij.jpg

f6g50rvs853aurxarf6d.jpg

gw80e3ne5dc1k4807086.jpg

aypihicmiejlzoj6opnd.jpg

gb7u1ene3kkr6hibrxn0.jpg

201wjacchuz4dd8p7a69.jpg

we8sezy0joxiygmtcr52.jpg

acwoa5cpkqwcvebeig6n.jpg

cueje60zcxire8w9e3vy.jpg

8oagqjob9kb8hhvxa1wl.jpg

ilvezbnowwnri6gddn0c.jpg

Det er èndel småfiks som skal gjøres før jeg setter på skiltene, så om noen har tips til meg om hva som er galt og hva som må gjøres. Feel free! Tell me :)

1. Slakk i styring

2. Automat-kassen er låst i E! når jeg trykker bryter fram i sport skjer det ingenting. Men når jeg drar bryter bak i vinterprogram så forsvinner E`n som står foran D i speedometeret, men E`n kommer tilbake igjen såfort jeg slipper bryteren..

3. Motorfeste på førersiden er revnet og skal skiftes

4. Det er noe med kjølevannet, det drypper fra en eller aen plass og treffer rett på reima, og da kommer det en dråpe med kjølevæske rett mot deg om du har hodet i nærheten av vannpumpa. Jeg tror vannet kommer fra vannpumpa, det er ikke snakk om så veldig mye egentlig, men det må gjøres noe med! Hvordan er det å lufte kjølesystemet på disse motorene?

5. Det lekker litt servoolje fra rundt servopumpa, er det noen slanger/koblinger som pleier å være kjente punkter? Jeg klarer ikke å lokalisere hvor det kommer fra fordi det MYE oljesøl rundt pumpa og slangene rundt. Trolig har dette vært ett problem lenge iogmed at den drypper svært sjelden..

6. Bakre del av kanaler var også kjeks :( Ser rundt forbi at det kun selges hele kanaler, er det ingen steder som selger kun bakre del? Som jeg kan se på kanalen på min bil er det en skjøt midt under bakdøra ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Styring er strammet og kjølevæske-lekkasjen er ordnet! Har nytt motorfeste liggende og det blir byttet ved første anledning :)

Grunnen til at den lakk kjølevann, er at en kanal inni vannpumpa er det en vegg som var etset bort, som så gjorde at kjølevannet ble presset inn bakom en O-ring som så gjorde at det var fritt fram for kjølevannet å presse seg ut via en pakning som ikke tålte dette trykket.

Iogmed at vannpumpa er i aluminium, og det var BLÅ kjølevæske på motoren så velger jeg å tro at det var kjølevæska sin feil til at vannpumpa har blitt svekket!

Sliter med å finne lekkasjen fra servostyringen.. Det drypper med jevne mellomrom, men jeg har ikke måttet etterfylle servoolje på di 2mnd og 150 milene jeg har hatt/kjørt bilen.

Det er jo så hinsides trangt!

Neste på programmet er EU-kontroll. Det blir spennende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fin den her :) fornøyd med motor og slikt? Ser etter e34 med v8 jeg og.. Men er ikke så lett :)

Ja, er egentlig veldig godt fornøyd. Har ikke fått ordnet feilen med automatkassa enda, men håper det bare er en filleting!

Var på IKEA for litt siden, med boggihenger og fullt lass med garderobeskap (tungt).

Jeg lå bak en lastebil, og det var flere biler bak meg. Så kom vi til ett krabbefelt og jeg tenkte å bare forstette bak lastebilen iogmed at jeg var tungt lastet. Så jeg legger meg med godt mellomrom til lastebilen og bilen bak meg begynner å kjøre forbi meg. Så våknet det en liten djevel inni meg som fikk meg til å tråkke fjøla i bånn :P akkurat idèt bilen bak kommer opp på siden av meg så trykkes rævva nesten ned i asfalten på bilen min og bare drar ifra denne bilen, så skyter jeg forbi lastebilen! Bilen som prøvde å kjøre forbi meg la seg pent inn BAK lastebilen

Det er slike koselige stunder man husker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ligneden problem med automaten min. var bare selve bryteren som var feil på min.men var ikke så billi den bryteren når jeg kjøpte den da ;) kassa på min tålte ikke sånne forbikjøringe i oppoverbakke med campingvogn på.. så tørr ikke det etter jeg bytta kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ligneden problem med automaten min. var bare selve bryteren som var feil på min.men var ikke så billi den bryteren når jeg kjøpte den da ;)kassa på min tålte ikke sånne forbikjøringe i oppoverbakke med campingvogn på.. så tørr ikke det etter jeg bytta kasse.

Hva mener du met dette? tåler den dårlig å dra tunge lass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har en 525ia, planen er at vi skal byttelåne brytere neste gang vi treffes med bilene, så da får vi se om det er den som er feil :) Har ikke takluke btw så jeg kan ikke prøve med den bryteren..

Jeg får være litt mer forsiktig når jeg kjører tungt lastet da. Jeg håper at jeg slipper girkassetrøbbel på denne da alt er så trangt og stort og tungt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Når jeg slår på lysene på bilen så kommer det en sinnsykt rar lyd fra under panseret ekko plass..

Alt fungerer som det skal, men det er jo litt rart med denne lyden..

Relè som synger på siste vers eller?

Kan jo legge til at det hender at instrumentbelysning forsvinner under kjøring. Alt fra 1 sek til 8 sekunder om gangen. Lyset i instrumentet kommer tilbake straks jeg setter på langlys eller bruker blinklyset..

Hva, hvem, hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...