Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min er i grove trekk egentlig ferdig nå. MEN, motor'n er nok ikke helt der den skal være.

Er en m52b28 med ledningsnett og hjerne ifra b25. Som har satt ned i en E30.

Bilen starter, og fungerer helt fint som en fremkomstmiddel den. Men man merker den magler litt krutt. DVS. Når man klamper gassen i bånn. kommer den bra i starten, men så kjenner man at momentet gir seg, og det blir mest lyd. Så slipper man opp gassen 1 sekund. Og tråkker til igjen. Så har man full effekt. Men så dabber det av igjen. osv.

Den er så daff, at den ikke orker burne 1 gir over tid en gang. begynner fint, også gir den seg.

Før kutta den til og med helt, men bytta bensintrykksregulator og da forsvant det.

Hvor begynner man og feilsøke her? Noen typiske feil?

Mener og ha lest om dette før, men klarer ikke finne tråden. Syns jeg husker det var noe med dysene den gangen.

tips? Trenger litt erfaringer ifra andre her :/

Skrevet

Høres ut som for dårlig tilgang på bensin siden den kommer seg litt om

du slipper opp gassen en liten stund. Altså at pumpa ikke leverer nok. Kan

være tett filter, tynne/bøyde/dårlige rør, slitt pumpe eller lignende.

Skrevet

Bensinpumpa er ny. så den skal være bra. bensinfilteret kan jo være en ide og bytte ut ja.

Men kan lambdasonde kødde det til på denne måten?

evt. flere tips?

Skrevet

Bensinfilter bytta. null forskjell, men var jo verdt forsøket;)

Kan jo også nevne at bilen ikke går heeeeelt reint. Kan feil LMM lage sånne problemer?

Skrevet

Lambda burde ikke gi disse problemene alene.

Lmm kan gi større problem, har du prøvd å plugge den av mens motor

går på tomgang, DME skal da gå i nødmodus.

Om den da IKKE forrandrer gange og/eller begynner å gå ujevnt betyr det

at DME allerede er i nødmodus. Da er sjansen stor for at lmm er defekt eller

gir ut feil måleverdi pga slitasje eller feil. Men det kan også være en annen

feil som har skyld, så egentlig indikerer det bare om DME er i nødmodus.

Om den forrandrer gange er sjansen stor for at Lmm er ok, selv om dette

bare er en indikasjon, ingen 100% nøyaktig test.

Har du tilgang på diagnose utstyr selv, hos en bekjent eller hos BMW ?

Dette trenger i værste fall ikke si deg noe, men det utelukker også mange

problemer :)

Skrevet

Har tilgang til diagnone om det kniper. så det kan jeg jo prøve om jeg ikke blir klok på noe annet. Liten stund siden, men jeg husker at motoren stoppa helt momentant når jeg kobla av LMM. Om den er sånn enda kan vet jeg ikke. men vil tro det.

Men jeg måtte handle inn LMM selv, da det ikke fulgte motor'n. Og siden det er b25 ledningsnett og hjerne. handlet jeg også inn LMM ifra en b25. Det er vel det som blir riktig, eller skal man ha til b28?

Evt. noe feil med dysene? Kan må få slike symptomer da?

  • 4 months later...
Skrevet
prøv å blås rene dysene du, hadde lignende symptomer på min m50b25. Da var det en dyse som var litt tett. Det er fort gjort ;)

Dette gjorde jeg før jeg parkerte bilen. la dem i diesel og satt strøm på dysene og blåste mellom med lufttrykk. hjalp null :/

Skrevet
Kommet noe videre med motor feilene? Har samme feil på min, og samme motor som du..

Har egentlig ikke sett noe mer på det etter at jeg satte den vekk :/

Du har samma driten, og samma motor bygget som meg? 2.8 kubikk, men alt annet 2.5?

Skrevet

Noe 2,5 og noe 2,8. Har prøvd forskjellige dyser, lambdaer, innsugsmanifolder tps +++. Leiter meg blind, og den 10 januar skal jeg vise den hos BT for motorbytte..

Si gjerne ifra om du finner ei løsning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...