BMWBenny Skrevet August 5, 2011 Skrevet August 5, 2011 Bilen min er i grove trekk egentlig ferdig nå. MEN, motor'n er nok ikke helt der den skal være. Er en m52b28 med ledningsnett og hjerne ifra b25. Som har satt ned i en E30. Bilen starter, og fungerer helt fint som en fremkomstmiddel den. Men man merker den magler litt krutt. DVS. Når man klamper gassen i bånn. kommer den bra i starten, men så kjenner man at momentet gir seg, og det blir mest lyd. Så slipper man opp gassen 1 sekund. Og tråkker til igjen. Så har man full effekt. Men så dabber det av igjen. osv. Den er så daff, at den ikke orker burne 1 gir over tid en gang. begynner fint, også gir den seg. Før kutta den til og med helt, men bytta bensintrykksregulator og da forsvant det. Hvor begynner man og feilsøke her? Noen typiske feil? Mener og ha lest om dette før, men klarer ikke finne tråden. Syns jeg husker det var noe med dysene den gangen. tips? Trenger litt erfaringer ifra andre her :/
Olelink Skrevet August 5, 2011 Skrevet August 5, 2011 Høres ut som for dårlig tilgang på bensin siden den kommer seg litt om du slipper opp gassen en liten stund. Altså at pumpa ikke leverer nok. Kan være tett filter, tynne/bøyde/dårlige rør, slitt pumpe eller lignende.
BMWBenny Skrevet August 5, 2011 Forfatter Skrevet August 5, 2011 Bensinpumpa er ny. så den skal være bra. bensinfilteret kan jo være en ide og bytte ut ja. Men kan lambdasonde kødde det til på denne måten? evt. flere tips?
BMWBenny Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Bensinfilter bytta. null forskjell, men var jo verdt forsøket;) Kan jo også nevne at bilen ikke går heeeeelt reint. Kan feil LMM lage sånne problemer?
Olelink Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Lambda burde ikke gi disse problemene alene. Lmm kan gi større problem, har du prøvd å plugge den av mens motor går på tomgang, DME skal da gå i nødmodus. Om den da IKKE forrandrer gange og/eller begynner å gå ujevnt betyr det at DME allerede er i nødmodus. Da er sjansen stor for at lmm er defekt eller gir ut feil måleverdi pga slitasje eller feil. Men det kan også være en annen feil som har skyld, så egentlig indikerer det bare om DME er i nødmodus. Om den forrandrer gange er sjansen stor for at Lmm er ok, selv om dette bare er en indikasjon, ingen 100% nøyaktig test. Har du tilgang på diagnose utstyr selv, hos en bekjent eller hos BMW ? Dette trenger i værste fall ikke si deg noe, men det utelukker også mange problemer
BMWBenny Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 Har tilgang til diagnone om det kniper. så det kan jeg jo prøve om jeg ikke blir klok på noe annet. Liten stund siden, men jeg husker at motoren stoppa helt momentant når jeg kobla av LMM. Om den er sånn enda kan vet jeg ikke. men vil tro det. Men jeg måtte handle inn LMM selv, da det ikke fulgte motor'n. Og siden det er b25 ledningsnett og hjerne. handlet jeg også inn LMM ifra en b25. Det er vel det som blir riktig, eller skal man ha til b28? Evt. noe feil med dysene? Kan må få slike symptomer da?
Thelax Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Kommet noe videre med motor feilene? Har samme feil på min, og samme motor som du..
Steven Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 prøv å blås rene dysene du, hadde lignende symptomer på min m50b25. Da var det en dyse som var litt tett. Det er fort gjort
mphr34ck Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 kjører du med 325 hjerne og nett må du bytte følera tilo m50 mener jeg
BMWBenny Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 ja stemmer, jeg sjekka delenummer på noen av følererne. og de var ifra M50. så ser ut som at de har gjort jobben sin der også :/
BMWBenny Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 prøv å blås rene dysene du, hadde lignende symptomer på min m50b25. Da var det en dyse som var litt tett. Det er fort gjort Dette gjorde jeg før jeg parkerte bilen. la dem i diesel og satt strøm på dysene og blåste mellom med lufttrykk. hjalp null :/
BMWBenny Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Kommet noe videre med motor feilene? Har samme feil på min, og samme motor som du.. Har egentlig ikke sett noe mer på det etter at jeg satte den vekk :/ Du har samma driten, og samma motor bygget som meg? 2.8 kubikk, men alt annet 2.5?
Thelax Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Noe 2,5 og noe 2,8. Har prøvd forskjellige dyser, lambdaer, innsugsmanifolder tps +++. Leiter meg blind, og den 10 januar skal jeg vise den hos BT for motorbytte.. Si gjerne ifra om du finner ei løsning..
mphr34ck Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 skift alle følere og sensorer til m50 du.. hør med eirik viste
Turbo Touring Skrevet Januar 2, 2012 Skrevet Januar 2, 2012 Er b25 nettet for vanos? Eventuelt, er vanos solenoid fra b25? Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå