Pedi Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Sattan, en ny leddport hadde gjort seg ja... Tror du skal få det bra der, ikke så mange som har bedre enn en slik garasje - det kan jeg love deg. Du som legger opp lys og stikk-kontakter? Ikke vær gnien på stikk, med mindre du investerer i skøtekabel på trommel. DET er genialt! No more skøteledninger som flyter over alt. Jeg har bare en, men skal montere flere hos meg... Og lys... ikke spar på det heller, det er tungt å jobbe i "mørket" - jeg har 10 doble armaturer bare rundt bukken min, og det holder akkurat. Husk at takmontering gjør lett til at det blir mørke områder under bilen. Jeg har både i tak og på vegg, på vegg både oppe og nede. Så pøs på med bilder av garasjebygging, det er alltid morro å se - for det er jo endel av bilhobbyen vår det også..... Jeg holder akkurat på å bygger et tilbygg til garasjen min jeg også, er egentlig ment som parkering til kjerringa nede, og lagerplass oppe... Kan nå slenge med et kveldsbilde jeg hadde innpå her for morro skyld:
joachim sørlie Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Hør på hva pedi sier her, lys og stikk er nesten halve jobben... Man får så mye mer lyst til og jobbe da de tingene er på plass istdet for og stå i en mørk garasje med to stikkontakter og 4 lamper i taket.. Jobber selv med strøm og vet hva som gjør jobben mye enklere, LYS
hypah Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 Hehe, litt grommere det ditt Pedi, misunner deg den! Blir 4 armaturer i taket så det burde i det lille rommet holde vil jeg tro. Blir 2 stikk ved benken og en skjøtekabel som henger på veggen Men får se om det holder, får gratis lamper mest sannsynlig så er bare å ta fler Og porten får være sånn, står der gratis mot at jeg henger opp gips så det er grenser hvor mye jeg gidder å legge i det Edit: Skjøtekabel på rull som drar seg inn selv.
hypah Skrevet August 9, 2011 Forfatter Skrevet August 9, 2011 Da er alt til det elektriske i verkstedet bestilit! Så blir nok kobling i helga, så da kan jeg begynne å se over bimmern og sjekke hva som må til for å få skilter på den i vinter, evt begynne prosjekt med en gang
hypah Skrevet August 15, 2011 Forfatter Skrevet August 15, 2011 Da har jeg bestemt meg for å ikke bruke bilen i vinter, så da blir prosjektet påbegynt så fort verksted er ferdig. Mesteparten ble ferdig i helga, mangler litt strømkobling, legge tak og koble opp til lampene.
hypah Skrevet August 28, 2011 Forfatter Skrevet August 28, 2011 Da er det ikke mye igjen i verksted. All strøm er ferdig lagt opp, med unntak av lamper, og taket er også påbegynt. Pga det voldsomme regnværet som var for et par uker siden så ble hele veien foran garasjen vasket bort, så får ikke kjørt ut bilen så jeg får brukt plateheisen overalt..
hypah Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2011 DA er endelig verksted det man kan kalle ferdig og jeg har begynt å ribbe bilen! Det ble 6 armaturer i taket, og 4 kontakter over benken og en skjøteledning på vegg. Slenger ett bilde fra når jeg tok andre strøket på gulvet så ser dere litt hvordan det har blitt! Kan sikkert legge ut et bilde der alt er ferdig, sånn det ser ut nå hvis det er interesse for det. Her har jeg begynt å ribbe: Fjerna bagasjeluke, baklykter, seter, belter og div småtteri inni
hypah Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2011 Hadde jeg hatt penger så hadde jeg kjøt girkasse... billig m5 kasse på eBay
Maniac Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Ingen takk til den super proffesjonelle elektrikker'n nei haha Nei da, kommer til å bli et bra prosjekt, Hans Er spent på og se åssen den blir når'n er ferdig!
Maniac Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Hehe Tipper vi kommer til å ha et par timer med bimmer prat utover vinter'n!
hypah Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 Tror det! Skal legge ut et bilde sånn det er nå, ganske annerledes
hypah Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 Skjedd en del siden lyset ble kobla ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå