nitroo_ Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 Det kan virke som at bilen slår seg av helt i fart, og rattet blir he*****s tungt. Det kan virke som det er når jeg slipper gassen, eller ikke holder turtallet igang at dette skjer. Det er sjeldent den stopper helt, men ofte så er det like før den stopper, det kan beskrives som et kengeru hopp, plutselig kan bilen rykke noe kraftig, også er den bra igjen. Hvis den stopper helt får jeg som regel start med en gang. Noe annet som kan hjelpe: var borte i 2 uker, og da jeg kulle starte bilen ville den ikke starte. virket rett og lett som at det ikke var noe strøm på bilen. Aldri skjedd før. Prøvde med startkabler, men nei... det gikk ikke. tok 3 min pause, prøvde igjen med startkabler og da ville den starte. Før jeg fikk start og skulle starte bilen lyste det veldig mildt i dashbordet, og det sa tikk tikk inni bilen/ evt låsene. etter jeg fikk start virket ingenting i dashbordet, hverken km stand, turtall, bensin, før jeg stoppet og startet den for andre gang. da var alt ok Spørsmålet er om disse to problemene har en sammneheng? og hva kan det være?
oleo Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 Enig, ta diagnose. Mye sannsynlig vil det avdekke veiv eller kamsensor.
nitroo_ Skrevet August 8, 2011 Forfatter Skrevet August 8, 2011 har lest mye om veiv og kamsensor, var det jeg først trodde. men har hatt et par langturer til verige osv, da stoppet den aldri. kan det være noe med dynamo eller innsprøytning? hvor mye vil evt diagnose koste? et lite hjelp; bilen stoppet når den stod stille i stad, da lyste olje og batteri-lampen.
oleo Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 Min opprørte seg på samme måte når kamsensor var defekt. Stoppet helt vilkårlig. Og av og til når jeg holdt god fart på motorveien så kom der kraftig rykk.
oleo Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 Diagnose koster vel omkring 1t arb på verksted hvis ingen i din omkrets har diagnoseverktøy og kan hjelpe deg. Du skriver ikke hvor du bor...
pedro Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Har akkurat det samme på min 99 530dat drittbil og den stopper nå plutselig. Den lar seg starte uten problemer igjen. Den kan av og til bli tung på servoen og coupelyset begynner å lyse. Mistenker nå "sluttstykket" bak på tenningslåsen for å være defekt? Har også hatt litt blaffring med lysene når jeg starter. P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå