NightWolf82 Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 Hallo håper noen kan hjelpe meg litt! Jeg har en 325ix 86mod som er ombygd med alpina C2 2,5l motor! Denne ble veivsensoren ødelagt på(av typen som sitter fremme på motoren) så jeg kjøpte ny da startet den med engang og gikk pent i 10 min så begynte den og fuske så stoppet den! Så var veivsensoren ødelagt igjen! Hjernen som sitter i denne bilen er chippet og kommer fra en Z1 2,5l med nummeret 0 261 200 385 og den ble litt varm så det tyder kanskje på at det er noe galt med den??? Noen mener da at det er chippen som er ødelagt og noen mener at hjernen er ødelagt! Er noen andre som har noe andre forslag og eventuelt hvilken hjerne jeg kan bruke på denne bilen? Har noen for hånden men er ikke sikker på om jeg kan bruke noen av dem det er 0 261 200 173 og 0 261 200 380! Kan noen som har litt peiling på dette være så snille og hjelpe meg??? Med vennlig hilsen Øyvind!
NightWolf82 Skrevet August 8, 2011 Forfatter Skrevet August 8, 2011 Ja det kan jeg jo prøve Takk for tipset
NightWolf82 Skrevet August 8, 2011 Forfatter Skrevet August 8, 2011 Vet du hva han kaller seg forresten?
hao Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 Fant han omsider memberlist.php?mode=viewprofile&u=6048
Eirik Viste Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 Jeg har dessverre ikke noe særlig greie på M20 motorene. Har en kompis som nylig også hadde problem med en tidlig M20B25 motor. Først var det en feil med hjernen. En transistor var defekt. Den ble skiftet ut og så gikk motoren igjen. Senere stoppet motoren på ny. Da nyttet det ikke å bytte med lik hjerne. En dyktig mekaniker testet for feil, men han fant ikke ut av det. Det endte med at han har gitt opp M20 motoren og skal sette inn M52B28 istedenfor. Jeg kan ikke hjelpe deg videre. Mitt område er å formidle hjerner til M52 og andre motorer der EWSen blir fjernet. Dette er spesielt praktisk på E30 og eldre E35. Hilsen Eirik.
NightWolf82 Skrevet August 9, 2011 Forfatter Skrevet August 9, 2011 Akkurat Da får jeg nok bare prøve en hjerne også får vi se Ellers får vi bytte ut alt...hehe Men takk for at du tok deg tid og svarte Eirik Med vennlig hilsen øyvind
hao Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 Akkurat Da får jeg nok bare prøve en hjerne også får vi se Ellers får vi bytte ut alt...hehe Men takk for at du tok deg tid og svarte Eirik Med vennlig hilsen øyvind Tenker litt på at det samme kan skje igjen hvis du ikke finner årsaken til at den forrige hjernen ble grillet? Er vel ikke mulig å ta en diagnosetest nå kanskje? Har ikke peiling her altså, men følte at jeg måtte tipse deg i tilfelle det var fornuftig
NightWolf82 Skrevet August 9, 2011 Forfatter Skrevet August 9, 2011 Ja det er vel det som antageligvis kommer til og skje! Men hvis den starter nå så får jeg forte meg og få tatt en diagnose test og se om dem finner noe galt! Har bestilt ny sensor og en hjerne i dag! Hvirker hvertfall som om noe kortslutter sensoren,og den er vel kun koblet opp mot hjernen tror jeg! Jo takk for alle tips! Hadde vært moro og funnet ut av det! hehe...
Balltre Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Mas uten at du forteller hvordan det gikk med ny sensor og ny styreenhet. Jeg antar du ikke har prøvet noen av delene. Prøv en styreenhet av samme generasjon, 2,0/2,5/Alpina er uvesentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå