Gå til innhold

Problemer med hjerne/ECU på en E30 Alpina C2 LØST :)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har en 325ix 86mod som er ombygd med alpina C2 2,5l motor!

Kanskje OT men hvilken motor er dette da?

Søker men finner kunn BMW Nazca v12 som er bygd i 2 eksemplarer?

Skrevet
Mas uten at du forteller hvordan det gikk med ny sensor og ny styreenhet. Jeg antar du ikke har prøvet noen av delene. Prøv en styreenhet av samme generasjon, 2,0/2,5/Alpina er uvesentlig.

Jeg får det senere idag,så da skal jeg nok fortelle hvordan det gikk! ;) Men takk for tips! :)

Hilsen Øyvind

Skrevet
Jeg har en 325ix 86mod som er ombygd med alpina C2 2,5l motor!

Kanskje OT men hvilken motor er dette da?

Søker men finner kunn BMW Nazca v12 som er bygd i 2 eksemplarer?

Hva er OT??? Motoren er en M20 Den er helt lik og se på som en en vanlig M20 også! Det er vel bare innmaten som er litt annerledes tror jeg :)

Skrevet

Da er di nye delene montert og det var nok hjernen som var hele problemet! For den går greit nå! Den går litt urent så den må nok chipes opp igjen for at den skal få riktig blanding og gå helt rent! Men ellers virker det som det er i orden! :) Jippi :))))

Skrevet

Bytt over epromen istedet, hvis det da ikke det er det du mener med "chippes om igjen". Hvis epromen ikke passer finner du en styreenhet hvor den passer. Om det er 320i eller 325i er uvesentlig.

Skrevet
Bytt over epromen istedet, hvis det da ikke det er det du mener med "chippes om igjen". Hvis epromen ikke passer finner du en styreenhet hvor den passer. Om det er 320i eller 325i er uvesentlig.

Jaha er ikke sikker på hva en eprom er men det skal jeg sjekke ut! Byttet hvertfall chipen inne i hjernen og den går som ei klokke nå! Fikk den spesiallaget til bilen min,så nå er den optimal ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...