Gå til innhold

hjelp.. har nå solgt 320d'n min... så har kjøper havarert..

bmw320da
 Share

Anbefalte innlegg

hei

solgte for en stund siden min BMW 320DA som hadde gått ca 135000

ca 2 måneder etter salge raste motoren pga att en "ventil" i innsuge hadde løsnet.

i dag fikk jeg telefon fra selger om att også automat gir kassen hadde røket

og att de ville jeg skulle dekke reprasjonskostnadene på ca 80.000!!

hva skal jeg gjøre?

håper noen kan svare på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Automat kassa pleier vell ikke gå sånn plutselig ? Det kommer vell noen lyder først ? :) Så evt da kan den Nye Eieren hatt ødelagt det selv så da skal jo ikke du dekke det :S Er jo ikke din feil at sånt skjer... Hadde det vært lyder i motorrommet som du visste om å ikke sa ifra til de så JA da skal du jo betale det ;) Men har du vært ærlig så kan du ihvertfall være trygg:)

Tror ikke de kommer noe videre med den saken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøps loven gjelder privat personer også.

Selv om du skriver ingen garanti, går det vist på kjøps loven. Mener det er 6 mnd på bil, men ikke 100 & sikker på det.

Går han til sak, tror jeg du sliter litt.

http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop ... eklamasjon

http://www.naf.no/Kjope-eller-selge-bil ... klamasjon/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye som skjer på så kort tid får meg til undre ? Har personen som kjøpte bilen trimmet den ? Har personen gjort noe han / hun ikke skulle ha gjort ? Mulig blitt trimmet med boks også fjernet etterpå ?

Hva skrev du på kontrakten ?

At girkassa og motor går samtidig for meg virkelig til å undre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det avgjørende er om du har holdt tilbake opplysninger om mangler du visste om på salgstidspunktet. F.eks om du visste at det var noe galt med motoren eller girkassa. Det kan selvfølgelig være vanskelig for kjøper å bevise hva du visste eller ikke, men om det var en mangel som du ikke kunne unngå å oppdage ved bruk, eller om du f.eks har vært på et verksted som har påvist feilen og kanskje gitt deg et tilbud, så kan du slite. Har du gitt garanti i salgskontrakten kommer det i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er utredningen fra strandveien auto..

Vedrørende defekt motor og automatgearkasse på BMW 320D BR38337

Årsaken til at motoren er defekt er at reguleringsspjeld fra innsugsmanifoilen er løsnet og kommet inn i motorens sylindere. Dette har medført såpass store innvendige skader på motoren at vi anbefaler kunden å forsøke å skaffe en brukt komplett motor.

Når det gjelder årsaken til at spjeldet har løsnet er dette vanskelig å fastslå, men det skyldes vanligvis slitasje/brudd i materialer som holdet dette på plass. Tilsvarende feil oppstår fra tid til annen på denne typen motor.

Automatgearkassen ‘slipper’ framdriften i revers. Vanligvis må automatgearkassen overhales når slikt problem oppstår.

Vi anbefaler derfor at kunden forsøker å finne en komplett brukt motor med automatgearkasse påmontert fra en og samme bil som det rimeligste reparasjonsalternativet.

her mener jeg att selger skall ha rett til å velge verksted pilen skal bli reparert på hvis det ska dekkes av selger..

men sjøner egentli ikke att jeg kan bli ansvarlig for dette!!

bilen kan jo vere Chippet slik at automatkassa har gått i stykker, og for den del motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...