bmw320da Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 hei solgte for en stund siden min BMW 320DA som hadde gått ca 135000 ca 2 måneder etter salge raste motoren pga att en "ventil" i innsuge hadde løsnet. i dag fikk jeg telefon fra selger om att også automat gir kassen hadde røket og att de ville jeg skulle dekke reprasjonskostnadene på ca 80.000!! hva skal jeg gjøre? håper noen kan svare på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 Årsmodell? Eg rekner ikkje med at du solgte bilen med garanti. Eg ser ingen grunn til at du skal betale dette. Litt meir juridiske ting får andre svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 Hvis det her er salg mellom private så kan du slappe helt av, det er ikke noe som heter garanti eller reklamasjon på privatsalg, uansett hva andre måtte mene om det, men du er på trygg grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 som tidligere sagt i tråden, ikke din feil i det hele tatt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 Spørs hvilken salgs kontrakt du brukte.... Står det at den selges som den står kan du slappe av, men står det at den er i god stand kan det bli problemer vis kjøper skaffer seg advokat å kjører en sak mot deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 Men Automat kassa pleier vell ikke gå sånn plutselig ? Det kommer vell noen lyder først ? Så evt da kan den Nye Eieren hatt ødelagt det selv så da skal jo ikke du dekke det :S Er jo ikke din feil at sånt skjer... Hadde det vært lyder i motorrommet som du visste om å ikke sa ifra til de så JA da skal du jo betale det Men har du vært ærlig så kan du ihvertfall være trygg:) Tror ikke de kommer noe videre med den saken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 på 2mnd, kan ALT skje med en bil. Du har ingen mulighet til å gå god for at en bil skal tåle alskens feil bruk, hard bruk, + alle mulige tilfeldigheter. Du har ingenting å frykte i denne saken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 Kjøps loven gjelder privat personer også. Selv om du skriver ingen garanti, går det vist på kjøps loven. Mener det er 6 mnd på bil, men ikke 100 & sikker på det. Går han til sak, tror jeg du sliter litt. http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop ... eklamasjon http://www.naf.no/Kjope-eller-selge-bil ... klamasjon/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 Om du er NAF advokat kan du få gode tips og god hjelp av deres advokater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 2 mnd er lenge når det gjelder bruktbil kjøp da. Jeg hadde ikke betalt han en krone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 Så mye som skjer på så kort tid får meg til undre ? Har personen som kjøpte bilen trimmet den ? Har personen gjort noe han / hun ikke skulle ha gjort ? Mulig blitt trimmet med boks også fjernet etterpå ? Hva skrev du på kontrakten ? At girkassa og motor går samtidig for meg virkelig til å undre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag H Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 Mener det avgjørende er om du har holdt tilbake opplysninger om mangler du visste om på salgstidspunktet. F.eks om du visste at det var noe galt med motoren eller girkassa. Det kan selvfølgelig være vanskelig for kjøper å bevise hva du visste eller ikke, men om det var en mangel som du ikke kunne unngå å oppdage ved bruk, eller om du f.eks har vært på et verksted som har påvist feilen og kanskje gitt deg et tilbud, så kan du slite. Har du gitt garanti i salgskontrakten kommer det i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 Går han til sak, tror jeg du sliter litt. Som Dag H sier, så sliter han kun dersom han bevisst har holdt tilbake informasjon om feil og mangler ved bilen. Jeg hadde sovet godt i trådstarters situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw320da Skrevet August 9, 2011 Forfatter Share Skrevet August 9, 2011 her er utredningen fra strandveien auto.. Vedrørende defekt motor og automatgearkasse på BMW 320D BR38337 Årsaken til at motoren er defekt er at reguleringsspjeld fra innsugsmanifoilen er løsnet og kommet inn i motorens sylindere. Dette har medført såpass store innvendige skader på motoren at vi anbefaler kunden å forsøke å skaffe en brukt komplett motor. Når det gjelder årsaken til at spjeldet har løsnet er dette vanskelig å fastslå, men det skyldes vanligvis slitasje/brudd i materialer som holdet dette på plass. Tilsvarende feil oppstår fra tid til annen på denne typen motor. Automatgearkassen ‘slipper’ framdriften i revers. Vanligvis må automatgearkassen overhales når slikt problem oppstår. Vi anbefaler derfor at kunden forsøker å finne en komplett brukt motor med automatgearkasse påmontert fra en og samme bil som det rimeligste reparasjonsalternativet. her mener jeg att selger skall ha rett til å velge verksted pilen skal bli reparert på hvis det ska dekkes av selger.. men sjøner egentli ikke att jeg kan bli ansvarlig for dette!! bilen kan jo vere Chippet slik at automatkassa har gått i stykker, og for den del motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 kanskje litt rart med kassaa, men akkuratt det som har skjedd med motoren er en svakhet på disse.. kan utbedres før, men ikke så lett i ettertid som nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå