Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett problem med att jeg oppnår ladetrykk VELDIG sent. Trykket jeg kjører på nå (1.5bar) oppnås ikke før 6000rpm, og turtallsperra er på 7000.

Bruker En turbonetics evolution Wastegate, med Rød fjør som har grunntrykk på 9psi eller 0.62 bar da. Denne har jeg shimset opp til så den åpner på 1.5bar.

Motoren er 2.2 med smidd innmat, pyramideringer, Boostbrothers turbomanifold, og en turbo med Ar.63 på turbin og .50 på Kompressor. 900cc Siemens deka dyser. Gasspjeldet er på 76mm, og rørgate på 63mm, om det har noe å si dette andre.

Trykket kommer generelt veldig sent. 0.5 bar har jeg ved utrolig sene 4000rpm. og det bygger seg sakte men sikkert til 1.5 som ikke er nådd før 6000-6500 rpm. Da skyver det greit, men alikevell ikke bra NOK til å være 1.5 bar. anslår effekten til ca 300hk på det tidspunktet. Hva må jeg gjøre/ hva er feil. Målet er å pumpe ut 400hk på 2 bar, og det bør teoretisk være veldig mulig, men er langt ifra nå.

Håper på gode svar.

Skrevet

Map'en kan jeg utelukke, den er bra, og turboen er ikke for stor. Tror det er noe annet altså. Er standard kammer, kan det hjelpe og sette på noe grommere ?

Skrevet

Har også tenkt att wastegaten åpner for tidlig og slipper ut trykk mens den prøver å bygge, men har prøvd å sette en bleed ventil på toppen for å holde den igjen med litt lavere trykk en det er i trykkrøra. Uten hell. Alle trykkrør og slanger etc, kjøpte jeg nye av igår og er strammet hardt. Har kjørt på grunntrykket intill idag, men den er mappet opp til 2 bar og har ikke gjort annet enn å shimse WG.

Skrevet

tipper wastegaten din som ikkje stenger skikkligt.. på lille m40b18 min med 63/50 så hadden den 1,2bars ladetrykk før 4500.

svidde av gamle wastegaten (38mm) min og hadde da samme symptomer som du har.

had du dump på den ? kanskje den slipper ut trykk ?

Skrevet

litt sen in der, men du sier:

"Har kjørt på grunntrykket intill idag"

altså.. 0,7 bar ?? vist du da har kjørt den hardt å svidd fjøra i wg´n så er det vel lite hjelp å chimse den ?

Skrevet

hmm litt usikker på hva du mener nå, men ja, det sto en 0.6 bars WG fjør i den fra før. Da ga den 0.6 bar, ganske nøyaktig, nå har jeg lagt skiver imellom så fjøra allerede er mer sammenklemt, og det skal mer trykk til før den åpner og slipper forbi eksos. ! Hva har det å si om fjøra er svidd ?

Skrevet

Kan høres ut som som WG ikke holder stengt, synes jeg.

Åssen ladetrykksstyring bruker du?

Hvis du bare har grunntrykket i fjøra kan den tjuvåpne. Jeg ville kanskje anbefalt deg ladetrykkstyring som styrer både over og under membranet.

Selv om du shimser opp fjøren kan den fortsatt bli slapp.

Andre spec på turboen forresten?

Standard kam er vel grei nok, bør ikke få så sent ladetrykk bare pga det skulle jeg tro.

Skrevet

Ok, skjønner, har prøvd å sette meg litt inn i det der, i og med WG har nippel både over og under Membranen. Den underste er nå koblet til en vakumnippel som er sveiset til trykksiden. Hvor skal jeg da sette slangen på den øverste ? Det er forøvrig ingen slange der nå, den står i friluft.

Skrevet

Så du har ingen ting annet enn grunntrykket i fjøre til å regulere trykket? Da _kan_ problemet ditt ligge der.

Hadde jeg vært deg, ville jeg investert i god såkalt boostcontroller, som kjører trykk på toppen av WG så den ikke tjuvåpner.

Åssen sprut bruker du?

Dette koblingsskjemaet (hentet fra PPF) viser noen anbefalte, og ikke, måter å koble det opp på.

(står på svensk, men det er vel forståelig. :) )

21qq4nrs3m7oeo3g6wld.gif

Håper det kan være til hjelp.

edit: Så det bilde ble litt lite, tråden jeg fant er her:

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... ksstyrning

+ den tråden her kan være verdt å lese.

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... ksstyrning

Skrevet

Den med streken er boostcontroller ja. Det andre tegnet tolker jeg som en enveisventil, ifølge teksten. Dump har i og for seg ikke no med det diagrammet, etter det jeg skjønner. :)

Jeg har en HKS elektronisk boostcontroller på min bil, og den funker fint som juling. Lader fort, og stabilt. :mrgreen:

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...